Clasa C este cel mai bine vândut model Mercedes-Benz din istorie. Vânzările versiunii precedente, ce a fost lansată în 2007, au totalizat peste 2,4 milioane de unităţi. Lansată în România în luna martie, noua generaţie a Clasei C şi-a găsit deja peste 100 de proprietari în ţara noastră, cea mai dorită versiune fiind C220 Bluetec, pe care am avut ocazia să o testăm şi noi. Spre deosebire de alte modele Mercedes testate, noua clasa C foloseşte o cheie care nu trebuie introdusă în contact, pornirea facându-se din buton, dar cheia nu permite şi deschiderea automată a portierelor, fără să mai fie necesară apăsarea unui buton.

La exterior, noul Clasa C are un design care îl deosebeşte clar de predecesorul său. Maşina are un aspect sportiv şi agresiv în acelaşi timp, iar luminile LED de zi fac ca maşina să fie ţinta preferată a agenţilor de poliţie. La interior, inginerii de la Mercedes au folosit materiale de calitate, piele, aluminiu, dar, din păcate, şi un plastic lucios, pe consola centrală, sensibil la zgârieturi. Ecranul central de 8 inch, pe care sunt afişate posturile de radio, harta sau contactele din telefon, nu este tactil, deşi aşa pare la prima vedere. Acesta este controlat din rotiţa aflată pe consola centrală. Telefonul mobil se conectează rapid şi uşor la sistemul multimedia, iar acesta poate reda muzica din telefon.

Clasa C are un ampatament crescut cu 80 de milimetri (2.840 milimetri) faţă de fostul model, este cu 95 de milimetri mai lung (4.686 milimetri) şi cu 40 de milimetri mai lat (1818 milimetri). Acest lucru se traduce printr-un spaţiu mai mare pentru pasagerii din spate, care se bucură de confort sporit, având la dispoziţie spaţii de depozitare, dar şi suporturi pentru pahare. Portbagajul are un volum generos, de 480 de litri.

C220 Bluetec are un motor diesel de 2,2 litri şi 170 cai putere, echipat cu funcţie start&stop, care consumă în modul mixt 4,3 litri. În regim combinat  şi parcurgând în întregime autostrada A1, dus şi întors, am înregistrat un consum de 6 litri/100km. Maşina e setată pe confort şi, chiar dacă treci din modul eco în Sport sau Sport Plus, cutia automată 7G-Tronic Plus nu te lasă să duci acul în zona roşie, schimbând viteza imediat cum ajungi la 4.000 rpm. Atinge 100km/h în doar 7,4 secunde, iar viteza maximă este de 233 km/h. Suspensia şi direcţia sunt fără reproş.

Siguranţa mai presus de toate

Nemţii de la Mercedes acordă o importanţă deosebită siguranţei, astfel încât noua Clasa C este echipată cu o mulţime de sisteme de siguranţă pentru prevenirea accidentelor. Unul dintre acestea e sistemul de monitorizare a atenţiei. În cazul în care rulezi noaptea pe autostradă, cum a fost cazul nostru, sistemul de monitorizare a atenţiei recunoaşte semnele tipice de oboseală şi neatenţie gravă şi emite semnale vizuale şi sonore în cazul pericolului iminent de aţipire la volan. Un alt sistem de siguranţă este asistentul la frânare BAS PLUS cu Asistent Cross-Traffic. Senzorii radar şi camera video stereoscopică sunt utilizate pentru a înregistra şi evalua permanent situaţia din faţa autovehiculului. Astfel, sistemul evaluează nu doar autovehiculul din faţă, ci şi – până la o viteză de 72 km/h – autovehiculele care se apropie în intersecţii şi pietonii care traversează.

Dacă şoferul identifică un accident potenţial şi acţionează frâna, sistemul BAS PLUS asigură o forţă de frânare suplimentară pentru a preveni o coliziune. În cazul în care impactul este iminent, o acţionare completă a frânei reduce pe cât posibil viteza de impact. Preţurile pentru Clasa C pornesc de la 34.000 euro şi pot trece uşor de 40.000 euro. Principalii rivali sunt BMW Seria 3 şi Audi A4.