Conform prezentării oficialilor grupului Daimler, noul Mercedes-Benz Clasa S este cu 100 kg mai ușor decât generația anterioară iar cea mai „verde” variantă emite mai puțin CO2 decât miucl smart ForTwo. De asemenea, vârful de gamă al mărcii premium germane are în dotare nu mai puțin de șase „ochi” (camere video) și șase „urechi” (senzori) grație cărora mașina ar putea, teoretic, să se deplaseze fără șofer cu condiția să nu depășească 60 km/h. „Asta poate suna ca o referire la Frankenstein însă mașina noatră arată mult mai bine”, a declarat șugubăț Dieter Zetsche, CEO-ul mărcii.
Clasa S a fost întotdeauna cel mai tehnologizat model Mercedes-Benz, servind ca vehicul-test pentru sisteme de ultimă oră care au ajuns apoi și în dotarea altor vehicule ale mărcii. De exemplu, varianta apărută pe piață în 1978 a fost prima din lume care avea în dotare ABS. Modelul prezentat acum este și el un pionier în privința tehnologiei. Sistemul Intelligent Drive (6D), are „ochi” și „urechi” care acoperă tot ce se petrece în jurul mașinii. Grație acestora, Clasa S „vede” și „simte” atât modificările suprafeței de rulare cât și mișcarea obiectelor înconjurătoare adaptând suspensia, direcția și alte componente astfel încât șoferul să fie cât mai puțin solicitat în timpul deplasării.
Tot la capitolul tehnologie de ultimă oră trebuie inclusă și gama de propulsoare. În cadrul acesteia va fi inclus un plug-in hybrid (S500) care va afișa un consum mixt de doar 3l/ 100km și va avea emisii de CO2 de cel mult 75 g/km. Pentru comparație, un smart ForTwo diesel eliberează în atmosferă 86 g Co2/km.
Oficialii mărcii speră că designul elegant și atractiv, completat de o gamă de motoare extrem de performantă și de sisteme de comandă, control și confort de ultimă generație vor asigura noului Mercedes-Benz Clasa S menținerea poziției de lider în segmentul de lux al pieței, loc deținut după spusele lui Zetsche în fiecare dintre ultimii opt ani. Grație acestui model dar și altor vehicule complet noi sau redesenate, Daimler consideră că va putea reveni pe prima poziție în clasamentul mărcilor premium cel mai târziu în 2020. Asta după ce, în 2005, marca germană a pierdut fotoliul de lider în favoarea conaționalilor de la BMW, iar în 2011, Audi a împins Mercedes-Benz pe locul al treilea.