Dacă visul lui Jim Kor se realizează, exact așa o să fie produsă următoarea generație de mașini mici de oraș. Creația sa, denumită Urbee 2, ar putea revoluționa producție de componente auto.

Abordarea Urbee de a reduce la maximum consumul de benzină începe cu reducerea greutății autovehiculului – lucru la care imprimantele 3D se pricep cel mai bine. Designerii s-au concentrat mai mult pe optimizarea structurii automobilului, decât pe instalarea unui motor eficient într-o caroserie grea de oțel.

Kor și echipa sa au construit vehiculul cu trei roți, pentru doi pasageri, la RedEye, o fabrică de imprimante 3D. Imprimantele pe care le folosește produc plastic ABS (Acrylonitrile butadiene styrene) cu ajutorul tehnologiei Fused Deposition Modeling (FDM). Fabricarea întregii mașini, lungă de 3 metri, durează circa 2.500 de ore.

Modelul curent are un limitator de greutate la doar 544 kg. „Ne propunem să luăm părți mici dintr-o mașină mare și să le transformăm într-o singură piesă mare“, spune Kor. Prin utilizarea unei singure piese, mașina pierde din greutate și cu mai puțin spațiu între componente, Urbee ajunge să fie foarte aerodinamică.  Forma de lacrimă a Urbee 2 îi conferă un coeficient de frecare de numai 0,15.

Nu toate componentele Urbee sunt din plastic printat – motorul și șasiul sunt evident din metal. Producătorii încă se mai gândesc cui să subcontracteze realizarea motorului hibrid, dar prototipul va produce maximum 10 cai putere. Majoritatea rulajului – de la 0 la 64 kph – va fi realizat cu ajutorul unui motor electric de 36 de volți. La depășirea acestei viteze, motorul va fi comutat pe benzină.

<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/FOh_m9pPvDo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

SURSA: WIRED