Acesta este şi motivul pentru care un parlamentar propune ca toate maşinile parcate pe trotuar să poată fi ridicate de autorităţi. Problema este însă faptul că şoferii nu au alte locuri în care să-şi lase maşina. În Capitală, pentru fiecare loc de parcare se bat 5 maşini în fiecare zi.

Un deputat USR susţine că a găsit rezolvarea problemei. Vrea să modifice Codul Rutier pentru că, în momentul de faţă, legea le permite poliţiştilor să ceară ridicarea unei maşini doar dacă blochează şoseaua, nu şi trotuarul.

„Poliția nu poate face nimic în prezent și sunt situații când se poate bloca accesul într-un spital sau unități de învățământ. În toate aceste situații, poliția poate să pună o amendă în parbriz, dar nu poate face nimic pentru a înlătura efectiv pericolul. Lipsa locurilor de parcare este o problemă reală. Asta nu înseamnă că unii dintre noi trebuie să-i chinuim pe ceilalți”, Cătălin Drulă, deputat USR.

Şoferii, cei pe care îi afectează direct propunerea parlamentarului, nu sunt de acord.

În Bucureşti, circulă în fiecare zi peste un milion de maşini. Locuri de parcare sunt de 5 ori mai puţine, aproximativ 200.000, iar parcări subterane sau supraterane găsim doar în zonele centrale din Capitală. Acolo, tarifele pornesc de la trei lei pe oră şi pot ajunge chiar şi la 10 lei pentru 60 de minute de parcare.

Primăria Capitalei a anunțat vineri seara o dată pentru intrarea în vigoare a proiectului privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar.

Viceprimarul Capitalei, Aurelian Bădulescu, a declarat, vineri, că proiectul privind ridicarea maşinilor parcate neregulamentar ar putea intra în vigoare în primăvară, după ce va intra în plen pe data de 20 februarie. Taxa pentru recuperarea unei maşini ridicate ajunge la 500 de lei.

Proiectul privind ridicarea maşinilor parcate neregulamentar pe marile bulevarde ale Capitalei a fost dezbătut, vineri, la Primăria Capitalei.

Potrivit viceprimarului Capitalei, Aurelian Bădulescu, acest nou regulament ar putea intra în vigoare din primăvară, scrie Mediafax.

 

„În regulament există doar reţeaua de bulevarde a Municipiului Bucureşti, care vascularizează atât drumurile, cât şi accesul către serviciile public-sociale. Nu va fi ceea ce am declinat, de afaceri ale unor sectoare sau companii. Operatorul va fi public, o societate comercială a municipiului Bucureşti. Nu este o vânătoare a cetăţenilor, a şoferilor care îşi lasă maşinile la voia întâmplării. Este vorba de descurajarea prin decizii ferme şi măsuri obiective ale unor astfel de situaţii. Se pot ridica maşinile de pe pista de biciclete, nu de pe trotuar. Poate fi sancţionat cel care a parcat pe trotuar de către poliţiştii rutieri”, a declarat, vineri, Aurelian Bădulescu, la Primăria Capitalei.

„Pe 20 februarie va intra proiectul în plen, aşteptăm 10 zile ca să fie publicat în Monitorul Oficial, aşteptăm şi punctul de vedere al prefectului, care nu poate fi decât unul pozitiv, după care credem că în maximum 30 de zile (în primăvară – n.r.) vom avea acest regulament în vigoare”, mai susţine Bădulescu.

Pe site-ul Primăriei Bucureşti a fost publicat, în decembrie, un proiect de hotărâre privind ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea vehiculelor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice care fac parte din reţeaua principală de străzi a municipiului Bucureşti.

De această operaţiune se va ocupa Compania Municipală Managementul Transportului Bucureşti S.A., iar activitatea va avea loc 24 din 24 de ore.

Proiectul de hotărâre este supus dezbaterii publice timp de 30 de zile lucrătoare, termenul fiind 8 februarie 2019.

Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor, precum şi dispunerea măsurii de ridicare se va face de către poliţiştii rutieri din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Bucureşti, ori de către poliţişti locali din cadrul Direcţiei Generale de Poliţiei Locală. Agenţii constantatori vor înregistra foto sau video zona staţionării vehiculului, consemnând aceasta în procesul verbal de constatare a contravenţiei şi dispun în scris aplicarea măsurii de ridicare printr-o Dispoziţie de Ridicare.

 

Dispoziţia de ridicare conţine data, ora şi locul ridicării vehiculului, gradul, numele şi prenumele agentului constatator şi instituţia din care face parte, indicarea temeiului juridic referitor la norma încălcată, menţiuni privind înregistrarea foto sau video, menţiuni privind avariile vizibile pe vehicul, date privind numărul de înmatriculare/înregistrare şi marca vehiculului.

Înainte de ridicare, agentul constatator va fotografia vehiculul şi va completa fişa privind starea vehiculului.

Transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la iniţierea lui, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă şi este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. În acest caz, se suportă doar contravaloarea operaţiunii de ridicare.

Astfel, pentru o maşină care depăşeşte 5 tone, tariful total, adică ridicare, transport şi depozitare ajunge la 620 de lei, iar pentru un autoturism, precum un Logan, tariful este de 500 de lei.

„Sunt bulevarde în care această măsură nu poate fi aplicată. Pe bulevardul Iuliu Maniu nu le poţi cere oamenilor să nu-şi mai parcheze maşinile acolo pentru că nu au unde să le parcheze.Acele maşini care blochează mijloacele de transport în comun ar trebui ridicate, fără disuţie. Ar trebui trecute într-o anexă acele anumite zone din care să fie ridicate maşinile.

Este nerezonabil ca acum Bucureştiul să gestioneze doar un număr de câteva mii de locuri de parcare. Peste tot unde oamenii parchează, ilegal sau nu, să le delimităm şi să luăm o taxă, din care să reuşim să gestionăm acest fenomen”, a susţinut şi deputatul Nicuşor Dan în dezbaterea publică de vineri de la Primăria Capitalei.

Infrastructura orașului nu poate suporta o densitate atât de mare de autovehicule. Din cauza lipsei locurilor de parcare, traficul este îngreunat. Multe parcuri şi spaţii verzi din Bucureşti ar urma să fie modificate sau ar putea chiar să dispară cu totul, pentru a face loc unor parcări.

Primăria Capitalei va declara zonele respective de utilitate publică, pentru a face loc unor parcaje subterane, alei pietonale sau chiar cafenele. Locuitorii din zonele vizate şi activiştii de mediu avertizează că urmează un dezastru ecologic şi se opun modificărilor.