”Am închis și le-am redeschis ca să marcăm o nouă etapă. Am făcut o lichidare a stocului vechi, iar acum prezentâm noile produse. Am constatat că în București lumea nu ne știe. Cunoaște Albinuța, dar nu Profi. În țară avem notorietate în rândul clienților. ”Ne-am schimbat, am rebranduit Albinuța în Profi, dar nu știam cum să facem să ni se mai dea o șansă și lumea să vină la noi”, spune Pawel Musial, directorul general al Profi Rom Food, menționând că redeschiderea vine și cu o campanie pe tv.
Fondul Enterprise Investors, proprietarul lanțului Profi a pregătit un buget pentru viitoare inaugurări de magazine, deși nu a dezvăluit suma totală destinată acestor investiții. Rețeaua urmează să deschidă cel puțin 25 de magazine noi în 2012, investiția pentru o singură unitate fiind de câteva sute de mii de euro, respectiv 100.000-200.000 de euro pentru renovare. ”Nu știu câte magazine închidem. Facem acest lucru o unitate nu are EBITDA pozitiv deși continuăm investițiile în ea pe o perioadă de câțiva ani. Cel mai probabil, în 2012, vom mai închide încă două-trei magazine”, spune Musial.

Pe seama închiderii magazinelor Profi s-a speculat mult, însă zvonurile privind o eventuală preluare au fost infirmate. ”Ținta noastră este să menținem actuala structură, eventual putem avea parte de o listare la bursa de la București, Viena sau, cel mai probabil, Varșovia”, ne-a lămurit Musial.

Profi a terminat anul 2011 cu o cifră de afaceri de 214,5 milioane de euro, în creștere cu 29% față de 2010.