Șeful de la Palatul Elysée a anunțat cu surle și trâmbițe: „Vrem să facem din Franța primul producător de vehicule fără carburant din Europa, aducând producția la un milion de vehicule pe an, în cinci ani, cu mașini electrice hibrizi reîncărcabili și hibrizi. Între timp, consolidăm structura noastră industrială”.

Planul prevede subvenții guvernamentale pentru cei care doresc să cumpere mașini și investiții pe termen lung în tehnologii inovatoare, în special pentru mașinile pe baterii electrice.

Macron anunță, apoi, un plan ambițios pentru a sprijini cererea și oferta: „Vehiculele electrice și hibridele reîncărcabile vor avea măsuri extraordinare favorabile atât pentru cumpărătorii obișnuiți, cât și pentru întreprinderi. Șapte mii de euro pentru achiziționarea unui vehicul electric de cetățean, 5.000 de euro pentru companii și autorități locale și, de asemenea, 2.000 de euro pentru vehiculele hibride reîncărcabile, care până acum au fost excluse de la toate aceste subvenții”.

Industria auto transalpină caută guri de oxigen. De fapt, se afla în condiții precare chiar înainte de pandemie. Renault urmează să formeze o alianță cu compania japoneză Nissan, iar costul ar putea fi ridicat pentru locurile de muncă, cu reduceri anunțate de peste două miliarde de euro. Sindicatele se tem de închiderea unor uzine în Franța. După COVID-19, Macron nu își poate permite.