Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Lupta surda pentru camasile oamenilor de afaceri romani

Autor: | | 0 Comentarii | 3931 Vizualizari

Gianfranco Ferre si Gianni Versace vand in Romania camasi barbatesti la preturi de peste patru milioane de lei. La polul opus, Starconfex, Danco sau Dinasty ofera pietei printre cele mai ieftine produse, cu preturi cuprinse intre 250 si 400.000 lei. Firme precum Seroussi, Staff, Cavaliere sau Wrangler incearca sa se pozitioneze in zona medie a industriei, incercand sa ofere camasi in jurul a 500-600.000 lei. Adevarata lupta in piata se duce, de fapt, pentru aceasta zona, estimata la aproximativ

Gianfranco Ferre si Gianni Versace vand in Romania camasi barbatesti la preturi de peste patru milioane de lei. La polul opus, Starconfex, Danco sau Dinasty ofera pietei printre cele mai ieftine produse, cu preturi cuprinse intre 250 si 400.000 lei. Firme precum Seroussi, Staff, Cavaliere sau Wrangler incearca sa se pozitioneze in zona medie a industriei, incercand sa ofere camasi in jurul a 500-600.000 lei. Adevarata lupta in piata se duce, de fapt, pentru aceasta zona, estimata la aproximativ cinci-sase milioane de dolari. In 2001, piata interna a camasilor barbatesti a scazut cu 25% comparativ cu 1998, considerat anul de varf al consumului pe acest segment, in Romania. Anul acesta, insa, a existat un boom al consumului, iar romanii si-au permis sa aloce o pondere mai mare, de 10% din venitul lunar pentru imbracaminte. Firmele de confectii care produc camasi au beneficiat de aceasta crestere, mai ales cele pozitionate in zona medie a pietei.

In momentul de fata, principalii actori ai pietei de camasi barbatesti par a fi Graftex, care produce marcile Bigotti, Il Capo si Massini, si Braiconf, care, pe langa marca cu acelasi nume, mai produce pentru Romania camasile Sergio, Autentic, City Life, Nuovo Clasico si El. Pe acelasi segment de piata mai apar Steilmann si Pierre Cardin. Primele doua firme au strategii de piata asemanatoare in ceea ce priveste segmentul caruia se adreseaza, dar diferite din punctul de vedere al felului in care isi vand efectiv marcile in Romania. Totusi, produsele firmei Graffitti are produse al caror pret de fabrica variaza intre 600.000 si 1.600.000 lei, in timp ce produsele Braiconf se vand cu 300.000-925.000 lei. Strategia firmei Graftex, care distribuie produsele cu marca Bigotti, se bazeaza pe mentalitatea occidentala de a oferi servicii pe masura calitatii produselor.

Emil Rosca, director de creatie si de marketing la Graftex, spune ca marca Bigotti se vinde acum exclusiv in cele 18 magazine proprii, iar marcile Il Capo si Massini au fost create pentru a fi oferite marilor operatori si retailerilor. "Brandul Bigotti ofera romanilor esenta stilului italian, motiv pentru care, in fiecare sezon, am incercat sa aducem colectiile prezente in marile orase europene", spune Rosca. Anul trecut Graftex a vandut in jur de 60.000 de camasi Bigotti si in jur de 50.000 Il Capo. Anul acesta Emil Rosca estimeaza o crestere a vanzarilor de camasi Bigotti cu peste 20% fata de 2001, datorita extinderii retelei de magazine si a cresterii pretentiilor consumatorilor. "In 2002 am investit 300.000 de dolari in deschiderea a cinci noi magazine, iar pentru anul viitor preconizam alte patru noi locatii", spune Rosca. Practic, Graftex lucreaza cu jucatorii mari de pe piata tesatoriilor din Italia, de la care importa materialele.

Detinand cea mai mare fabrica de camasi barbatesti din Romania, compania braileana Braiconf a avut in ultimii ani o strategie cu mult diferita de cea a Graftex. In timp ce, marca Bigotti era destinata exclusiv vanzarilor pe piata romaneasca, Braiconf s-a orientat mai mult pe productia in lohn si mai putin pe dezvoltarea unei retele proprii de distributie. Acum exista doar trei magazine proprii, pe piata interna aceasta firma concentrandu-se mai mult pe distributia in randul micilor comercianti si pe standuri proprii in concentrarile comerciale din marile orase. Acum, 90% din productia Braiconf este lohn, si numai 10% destinata pietei interne. Anica Nisioi, directorul general al Braiconf, se plange de faptul ca, dupa ce vreme de multi ani, firma pe care o conduce a format gustul in piata si a imprimat o educatie a bunului gust, roadele sunt culese acum de altii. "Acum incerc sa duc marcile Braiconf in marile spatii comerciale, pentru ca tendintele de cumparare ale romanilor sunt catre zonele aglomerate. Orice ar spune concurenta, Braiconf va oferi intotdeauna cele mai interesante modele", explica Nisioi. Aceasta spune ca e posibil sa schimbe viziunea privind afacerea cu camasi barbatesti. "Daca ar fi dupa mine, as face numai confectii de dama si asta nu pentru ca sunt femeie, ci pentru ca femeile cumpara mai mult", continua aceasta. Totusi, e clar ca Braiconf va ramane o marca barbateasca, motiv pentru care Nisioi va trebui sa gaseasca strategia care sa scoata producatorul roman din starea de letargie in care se gaseste in ceea ce priveste strategiile de marketing.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.