„În ultima perioadă am constatat o efervescență a interesului pentru modele BMW i. Deja am preluat primele comenzi şi livrările trebuie să înceapă anul viitor. Suntem foarte încrezători în potențialul pieței din România. În plus, există un interes mare în piaţă pentru proiecte de infrastructură şi, cu susţinerea programelor guvernamentale pentru automobile electrice, aşteptăm cu mult optimism anul viitor”, a explicat Dana Popescu, brand manager BMW i în România motivul intrării gamei I pe piața românească.

Modelul BMW i3 este disponibil în România cu un preţ de pornire 29.700 Euro fără TVA şi fără a lua în calcul prima oferită de stat pentru automobilele electrice, în timp ce BMW i8 este oferit începând de la 111.500 Euro. Suplimentar, este disponibil şi un model BMW i3 echipat cu un sistem range extender, bazat pe un motor cu 2 cilindri, care poate fi achiziţionat începând de la 34.500 Euro fără TVA.

În cazul BMW i3, motorul electric generează o putere de 125 kW/170 CP şi un cuplu maxim de 250 Nm, disponibil de la turaţie zero. Motorul cântăreşte doar 50 de kilograme şi oferă o viteză de răspuns fără precedent. Construcţia specifică a motorului electric hibrid sincron, dezvoltat exclusiv pentru BMW i3, menţine un flux liniar de putere în partea superioară a intervalului de turaţii. BMW i3 sprintează de la 0 la 60 km/h în aproximativ 3,7 secunde şi de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde. Acumulatorul litiu-ion oferă modelului BMW i3 o autonomie de 130-160 de kilometri în regim de condus cotidian. Aceasta poate creşte folosindu-se modurile de condus eficiente ECO PRO şi ECO PRO+.

 Sistemul hibrid plug-in al BMW i8 cuprinde un motor pe benzină, cu trei cilindri, tehnologie BMW TwinPower Turbo – dezvoltă 170 kW/231 CP şi 320 Nm – şi un motor electric sincron ce oferă 96 kW/131 CP şi 250 Nm. Un al doilea motor electric pe puntea spate funcţionează ca starter pentru propulsorul pe benzină şi asigură un plus semnificativ de cuplu şi un răspuns instantaneu pe acceleraţii. În plus, acesta poate funcţiona ca generator, asigurând-se că automobilul dispune mereu de resurse de energie pentru motorul electric faţă şi de puterea totală de 362 CP, în orice stil de condus. Când nu este solicitat 100%, motorul pe benzină creşte automat puterea şi o foloseşte pentru antrenarea generatorului, astfel că reprizele de acceleraţie nu sunt influenţate negativ de perioada de încărcare. În modul integral electric, cu emisii zero, BMW i8 are o viteză maximă de 120 km/h şi o autonomie de 37 de kilometri în ciclul de testare EU. În funcţie de modul de reîncărcare a acumulatorului litiu-ion – la o sursă casnică de curent, la un panou BMW i (Wallbox) sau la o staţie publică de realimentare, timpii de încărcare variază între mai puţin de două ore şi până la trei ore. În modul Sport, BMW i8 oferă o acceleraţie în reprize (de la 80 la 120 km/h) în 2,6 secunde. Viteza maximă, limitată electronic, este de 250 km/h.

Citiți pe Capital.ro un interviu realizat de Capital cu Henrik Wenders, Vice President Product Management BMW i