„Lucrările proiectate sunt situate în partea de sud a municipiului Bucureşti, pe teritoriul judeţului Ilfov, respectiv unitatea administrativ teritorială a localităţii Vidra. Sectorul care face obiectul prezentei autorizaţii se defăşoară între km 69+000 şi km 70+700. (…) Valoarea lucrărilor autorizate: 59.951.232 lei, fără TVA, reprezentând valoarea lucrărilor (construcţii şi instalaţii), declarată de solicitant, înscrisă în cererea de autorizare, conform prevederilor legale”, este scris în document.

Data de execuţie a lucrărilor

Data de execuţie este de 30 de luni calculate de la data începerii efective a lucrărilor, anunţată în prealabil.

„Lucrările autorizate se vor executa doar pe terenul aparţinând domeniului public al statului, în administrarea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, prin CNAlR SA, în conformitate cu prevederile HG nr 354/2020 privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ‘Autostrada de centură Bucureşti, sector Centura Sud km 52 + 770 – km 100 + 900’, pe raza localităţilor Glina, Cernica, Popeşti-Leordeni, Bercem, Vidra, Clinceni şi Ciorogârla din judeţul Ilfov şi raportat la Decizia de expropriere cu nr. 887/16.07.2020 pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ‘Autostrada de centură Bucureşti, sector Centura Sud km 52 + 770 – km 100 + 900’, pe raza localităţilor Glina, Cernica, Popeşti-Leordeni, Berceni, Vidra, Clinceni şi Ciorogârla din judeţul Ilfov, emisă de CNAlR -SA, titulară a unui drept de concesiune”, precizează documentul.

Respectarea siguranţei circulaţiei

Potrivit documentului, vor fi luate toate măsurile pentru respectarea siguranţei circulaţiei, în conformitate cu normele şi legislaţia în vigoare, cu respectarea instrucţiilor specifice pe toată durata desfăşurării lucrărilor.

„Prezenta autorizaţie nu dă dreptul beneficiarului să ocupe abuziv terenuri ce nu-i aparţin şi care sunt necesare pentru realizarea obiectivului, beneficiarul având obligaţia de a reglementa situaţia juridică a terenurilor afectate înainte de începerea execuţiei lucrărilor conform prevederilor legale în vigoare”, este scris în documentul

Ce spune Ludovic Orban despre proiect

Ludovic Orban a vorbit la B1TV despre Autostrada de Centură Bucureşti.

„Autostrada de Centură a Bucureștiului este împărțită în șapte sectoare, trei sectoare în zona de sud și patru sectoare în zona de nord. Lucrările vor începe pe cele trei tronsoane din zona de sud. Pe două tronsoane este finalizată proiectarea; suntem în curs de aprobare a proiectului în Consiliul tehnico-economic și urmează să se emită ordinul de începere a lucrărilor, sigur, odată cu asigurarea frontului de lucru pentru tronsoanele respective.

Şi pe al treilea tronson proiectarea în curs de finalizare, deja compania a și dat o sancțiune pecuniară către firma care nu a finalizat încă proiectul, deși avea termen de finalizare – așteptăm finalizarea proiectului. În cursul acestui an vor intra în construcție toate cele trei tronsoane ale autostrăzii de centură de pe zona de sud.

În ceea ce privește tronsoanele din zona de nord, cele patru tronsoane, ele sunt în licitație pentru semnarea contractului de ”design and build”, proiectare și construcție. Din informațiile pe care le am, cel puțin pe două tronsoane licitațiile sunt finalizate, urmează să se declare câștigătorul și, după expirarea perioadei de contestaţii, să se semneze contractul.

Obiectivul nostru este să finalizăm această autostradă de centură. Peste 20% din traficul Bucureștiului este un trafic de tranzit, pentru că lumea care tranzitează Bucureștiul preferă să ia prin București decât să meargă pe actuala centură. Avem ca obiectiv să lărgim la patru benzi şi actuala centură în zona de sud.

Deja este emis ordinul de începere a lucrărilor pe legătura între DN2 și A2 și urmează și cealalte tronsoane să fie lărgite la 4 benzi și să eliminăm conflictele de trafic prin realizarea unor pasaje supraterane sau subterane la toate intersecțiile dintre centură și magistralele care ies din București”, spus Ludovic Orban despre Autostrada de Centură Bucureşti.