Ministrul și-a arătat sadisfacția cu privire la faptul că tronsonul va fi realizat de o companie românească. Aceeași companie va realiza și sectorul dintre Nădăşelu şi Poarta Sălajului.

Lucian Bode a reamintit faptul că recent au fost semnate contractele pentru proiectarea şi execuţia tronsoanelor Zimbor – Poarta Sălajului şi Nuşfalău – Suplacu de Barcău.

„Următorul pas îl vom face săptămâna viitoare când, la Cluj Napoca, vom semna contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă dintre Nădăşelu, Mihăieşti şi Zimbor.

Vorbesc de cei 31 de kilometri, pe care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România îi încredinţează printr-un contract unui antreprenor român, mă refer aici la UMB Bacău, cel care va construi şi tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului.

Aşadar, avem şansa ca un antreprenor serios, care a construit DN1H, a reabilitat DN1H tot într-o guvernare de dreapta, între anii 2010 şi 2012, când s-a reabilitat din temelii DN1H, acelaşi constructor, anul viitor va lucra pe 44 de kilometri de autostradă, între Nădăşelu şi Poarta Sălajului”, a menţionat ministrul Transporturilor.

Vor fi în execuție 110 kilometri de autostradă

Acesta a precizat că prin semnarea acestui contract, vor fi în execuţie 110 kilometri de autostradă, iar 67 de kilometri în proceduri de licitaţii, cu termen de depunere a ofertelor noiembrie acest an, respectiv tronsoanele dintre Zalău şi Nuşfalău, cu tunelul Meseş şi cel dintre Suplacu de Barcău şi Chiribiş, notează agerpres.ro.

Contractul care se va semna săptămâna viitoare vizează proiectarea şi execuţia sectoarelor de autostradă Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Subsecţiunea 3A2: Nădăşelu – Mihăieşti (km 8+700-km 25+500) şi Subsecţiunea 3B1: Mihăieşti – Zimbor (km 0+000 – km 13+260)’ .

Durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare şi 24 luni perioada de execuţie a lucrărilor, cu o perioadă de garanţie a lucrărilor de 60 de luni.