Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a explicat că România riscă să piardă fondurile europene atrase pentru loturile de autostrăzi date deja în folosinţă în cazul în care nu realizează o parte din Coridorul Pan-European până în anul 2030.

“Inelul Bucureştiului, cei 102 km este parte a Coridorului principal Pan-European Constanţa – Bucureşti – Piteşti – Sibiu – Nădlac. Din acest Coridor principal Pan-European pe care noi suntem obligaţi să îl realizăm până în 2030, lipseşte inelul Bucureştiului, lipseşte Sibiu – Piteşti şi lipsesc cei 13 km din Lugoj – Deva.

Toate aceste obiective majore obligatoriu trebuie să le finalizăm până în 2030, altfel riscăm să pierdem banii europeni pentru celelalte loturi pe care le-am dat deja în trafic”, a declarat ministrul Transporturilor pentru TVR1.

Care este situaţia pe şantierul autostrăzii ce va înconjura Capitala?

Lucian Bode a oferit detalii despre lucrările la diferitele loturi care compun inelul de centură ocolitoare a Bucureştiului, indicând şi unde au apărut până în prezent probleme, relatează news.ro.

“Am preluat în noiembrie, anul trecut, cele 3 contracte pentru centura de sud semnate şi în perioada de execuţie a proiectării, iar cele 4 loturi din autostrada de nord nu erau clare. Vorbim de 53 km pe centura de sud, Lotul 1 are proiectarea, în acest moment se execută proiectul tehnic şi suntem în termen. Până în octombrie are obligaţia constructorul să predea proiectul tehnic, după această etapă autorizaţia de construire, ordinul de  începere, termen 24 de luni pentru execuţie, pentru predarea obiectivului.

Lotul 2, aici am început lucrările pe o secţiune, pe cei 1,7 km, restul de 14,3 km suntem cu proiectul tehnic în evaluare estimând că vom da ordinul de începere în luna octombrie. Şi aici avem 24 de luni pentru execuţie. Pentru Lotul 3, din păcate, am ieşit din termen cele 12 luni, cât aveau obligaţia să predea proiectul tehnic, deja am aplicat o penalizare de 1 milion de lei antreprenorului, sper să se  trezească, să se mobilizeze, să predea proiectul tehnic pentru că noi dorim să le dăm ordinul de începere.

Pentru ceilalţi 50 km pe zona de nord, noi aici avem 4 loturi: Lotul 1 şi Lotul 3 sunt în contestaţie, Lotul 2 în evaluare, iar Lotul 4 am reuşit să semnăm contractul pentru proiectare şi execuţie”, a mai declarat Lucian Bode la Televiziunea Română.