Sâmbătă a fost dat în folosință Pasajul Ciurel din Capitală, cel mai important proiect de infrastructură care presupune fluidizare traficului din București. Luni, lucrurile nu au stat deloc cum s-ar fi așteptat primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.

În spațiul public au apărut mai multe fotografii în care se vedea clar că mașinile care traversau Pasajul Ciurel stăteau bară la bară, toate cele trei benzi de circulație care vin de pe Splaiul Independenți fiind blocate de mașini.

Motivul din spatele acestui blocaj este unul simplu. Traficul se blochează într-un viraj la dreapta spre Șoseaua Virtuții, viraj care se face pe o singură bandă, cu un indicator care scrie credează trecerea, notează adevărul.ro.

Pe lângă pozele din mediul online, un cetățean de pe grupul celor care locuiesc în Crângași a notat în dreptul imaginii cu mașile blocate în trafic: „Este singura şi cea mai mare parcare suspendată construită în Sectorul 6 în mandatul Firea/Mutu”.

Pasajul Ciurel a costat 240 de milioane de lei şi a fost nevoie de circa 10 ani de lucrări ca să fie gata.

Inițial Podul Ciurel trebuia să fie gata în 2017

”Nodul Virtuții nu este un simplu pod, ci este o construcție de infrastructura extrem de complexă, formată dintr-un pod hobanat peste Dâmbovița, două pasaje supraterane peste Șoseaua Virtuții și un pod la nivelul solului peste Râul Dâmbovița, plus nouă bretele rutiere. Este de trei ori mai mare decât Pasajul Basarab”, a explicat Gabriela Firea.

Specialiștii din Primăria Capitalei au explicat șoferilor cum se pot folosi în trafic de Pasajul Ciurel sau Nodul Virtuții. Pasajul Ciurel cum îi spun deja bucureștenii realizează o legătură foarte rapidă între două zone extrem de aglomerate, Militari-Crângași şi centru.

-Șoferii care vin dinspre Centru, pot ajunge la Lujerului și Crângași, coborând pe Șos. Virtuții.

– Șoferii care vor să ajungă în centrul Capitalei, dinspre cartierul Militari, folosesc bretelele din Șos. Virtuții sau Str. Amilcar Săndulescu.

– Șoferii care circulă pe Șos. Virtuții dinspre Lujerului spre Splaiul Independenței – Pasaj Basarab vor folosi breteaua actuală.

– Șoferii nu vor mai putea face stânga spre Splaiul Independenței când vin dinspre Crângași. Traficul va fi preluat de breteaua din zona reprezentanței Ford.

Şi premierul Ludovic Orban a criticat dur pasajul inaugurat cu atât de mult fast de Gabriela Firea.

“Cum să te duci să inaugurezi pasajul de la Ciurel?! Pasajul de la Ciurel astăzi, dacă este inaugurat, duce de nicăieri spre nicăieri, adică de pe Șoseaua Virtuții sau de pe Splai pe Șoseaua Virtuții… Despre ce e vorba? Eu așa ceva nu pot să pricep. Cum să te faci de râs într-un asemenea hal? Sigur, din foamea de a arăta că termini ceva.

Pasajul de la Ciurel a fost gândit în cadrul unui proiect de asigurare a legăturii între autostrada A1 și Splaiul Independenței pentru a splita traficul care intră în București pe mai multe rute. Pasajul e inutil pentru că în 12 ani primarii PSD nu au făcut legătura cu autostrada”, a declarat, luni, şeful Guvernului.

Ludovic Orban a indicat că şi Pasajul Nicolae Grigorescu, care face legătura între Sectoarele 3 şi 4, suferă de o problemă similară: “Păi îi spun – doamnă primar general, pasajul de la Nicolae Grigorescu face parte dintr-un proiect de dezvoltare a inelului 2 al Bucureștiului. El este inutil dacă în prelungire nu se construiește legătura cu Tr. Măgurele, cu Luică. Nu trebuie să fii urbanist să înțelegi lucruri elementare.”

Sursă foto: INQUAM Photos, George Călin