Potrivit unor prevederi adoptate prin ordonanță de urgență în data de 16 iulie, ANAF va avea acces la toate informațiile despre conturile noastre bancare și despre plățile firmelor și ale persoanelor fizice.

Astfel, în ceea ce privește registrul unic au fost deja stabilite normele iar în perioada următoare mai trebuie făcuți doar niște pași procedurali pentru ca acest registru să funcționeze.

Inspectorii anti-fraudă în acțiune

Registrul a fost înființat pentru a transpune în legislația națională o directivă europeană împotriva spălării banilor și împotriva finanțării terorismului, arată money.ro.

De exemplu, dacă o firmă fantomă cu doar câțiva lei în cont face o tranzacție de zeci de mii de euro, odată trecută în acest registru, inspectorilor anti-fraudă li se va părea suspectă și vor ști să o semnaleze oamenilor legii.

Sau, dacă o persoană care are un cont de economii primește brusc o sumă foarte mare, tranzacția va părea suspectă inspectorilor anti-fraudă și va fi anchetată.

Ministrul de Finanțe, Florin Cîțu, a făcut din informatizarea și digitalizarea Fiscului unul din cele mai importante obiective ale mandatului său.

”Informatizarea ANAF a intrat în linie dreaptă”

Astfel, informatizarea ANAF a intrat în linie dreaptă, a anunțat ministrul de Finanțe, la începutul lui iunie 2020, în condițiile în care este așteptată conectarea la sistem a primelor case de marcat electronice.

”Estimez că după ce facem anul acesta case de marcat, proiectul fişier electronic, e-facturare, anul viitor o sa vină la buget cam două puncte procentuale, aceasta înseamnă 20 de miliarde de lei în plus. Aceasta înseamnă că trecem de la 30% la 32% din PIB doar cu informatizarea”, a apreciat Florin Cîțu.

În al doilea rând, şeful de la Finanţe susţine că informatizarea permite redimensionarea aparatului bugetar.

”Informatizarea face naturală redimensionarea. Nu trebuie să o faci ca ministru. Natural, prin informatizare se face redimensionarea”, a mai spus ministrul Finanțelor, Florin Cîţu.