Conform variantei care a ieșit din ședința de Guvern de vineri, taxa pe lăcomie a fost micșorată, iar în ceea ce privește fondurile de pensii, banii nu mai pot fi scoși după 5 ani. Acum se va putea opta, după cei 5 ani, să treci la Pilonul I.

Au apărut modificări în ceea ce privește jocurile de noroc, fiind micșorate taxele, față de varianta inițială, dar apare o activitate nouă la Oficiul pentru jocuri de noroc, finanțată de operatori, sunt modificări privind licențele de utilizare a frecvențelor radio, se introduc amenzi pentru furnizorii de reţele de comunicaţii electronice care încheie contracte de instalare fără autorizație de construcție.

Operatorii de jocuri de noroc vor avea taxe mai mici, comparativ cu vechiul proiect.

Conform proiectului de Ordonanţă publicat pe site-ul Ministerului de Finanţe agentiile stradale vor fi obligate să plătească o taxă anuală de 3% din totalul încasărilor pe anul precedent, în timp ce agențiile online vor trebui să achite până la 5%. Potrivit specialiștilor, dacă acest proiect va deveni realitate la 1 ianuarie 2019, așa cum se urmăreşte, tot fenomenul ar putea intra în colaps, din cauză că afacerea nu ar mai fi rentabilă.

Problema ar fi atât de mare încât ar lovi mai multe sectoare de activitate. Industria pariurilor sportive şi a jocurilor de noroc a vărsat anual în vistieria publică prin taxe şi impozite peste 700 de milioane de euro, iar cu o piaţă în creştere se estimează ca în curând cifra să depăşească un miliard de euro.

Apoi, un eventual faliment al acestei industrii ar lovi şi sportul românesc, în principal fotbalul. Asta pentru că toate echipele din Liga 1 şi o mare parte a celor din Liga 2 şi Liga 3 au printre sponsori case de pariuri sportive şi jocuri de noroc, unele chiar ca principal partener. Mai mult, Liga 1 se numeşte „Liga 1 Betano”, Liga 2 poartă denumirea de „Liga 2 Casa Pariurilor, iar echipa naţională de fotbal este sponsorizată de Fortuna Bet. Este lesne de dedus că într-un scenariu sumbru bugetele tuturor acestori entităţi fotalistice ar fi zguduite, dacă nu masacrate, scrie Click!

Începând cu 01.01.2019 organizatorii de jocuri de noroc prevăzuți în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2010, cu modificările și completările ulterioare, au obligația de a plăti o taxă anuală reprezentând 2% (anterior era 3%) calculata la totalul taxelor de participare încasate în anul precedent.

 

De asemenea, a fost eliminată fraza „cu excepția organizatorilor de jocuri de noroc la distanță sau jocuri de noroc on line care au obligația de a plăti o taxă anuală de 5% din totalul taxelor de participare încasate în anul precedent”.

Organizatorii de joc prevăzuți la alin.(1), personal sau prin reprezentantul său autorizat definit potrivit OUG nr.77/2009, calculează, declară şi plătesc taxa la bugetul de stat până la data de 25 februarie inclusiv, a anului fiscal pentru care se datoreaza taxa anuala.

Organizatorul de jocuri de noroc care se înființează în cursul anului are obligația de a plăti o taxă lunară reprezentând 2% calculata la totalul taxelor de participare încasate în luna precedentă. Taxa lunara se calculează, se declară şi se plătește la bugetul de stat până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care s-au încasat taxele de participare. Anterior, acest paragraf era diferit, iar procentele erau mai mari:

Organizatorul de jocuri de noroc care se înființează în cursul anului are obligația de a plăti o taxă lunară reprezentând 3% din totalul taxelor de participare încasate în luna precedentă, cu excepția organizatorilor de jocuri de noroc la distanță sau jocuri de noroc on line care au obligația de a plăti o taxă lunară de 5% din totalul taxelor de participare încasate în luna precedentă. Taxa se calculează, se declară şi se plătește la bugetul de stat până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care s-au încasat taxele de participare. În această situație taxa anuală nu se va mai datora în anul următor celui de înființare

„Se infiinteza pe langa ONJN o activitate finantata integral din venituri proprii in conformitate cu prevederile Legii nr 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru promovarea respectarii principiilor si masurilor privind jocurile de noroc responsabile social, astfel cum sunt acestea regelmentate de prevederile art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 20/2013 privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului National pentru Jocuri de Noroc si pentru modificarea si completarea OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare. Veniturile proprii se constuituie din contributiile organizatorilor jocurilor de noroc licentiati, cu următoarele contribuţii anuale:

 

(i) organizatorii de jocuri de noroc la distanţă licenţiaţi din clasa I – 5.000 euro anual;

(ii) persoanele juridice implicate direct în domeniul jocurilor de noroc

tradiţionale şi la distanţă licenţiate din clasa II – 1.000 euro anual;

(iii) jocurile la distanţă monopol de stat clasa III – 5.000 euro anual;

(iv) organizatorii de jocuri de noroc tradiţionale licenţiaţi – 1.000 euro

anual.