Mai exact, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), a avut în responsabilitate îndeplinirea unor condiții ex-ante tematice 8.1 și 8.3 referitoare la existența și punerea în aplicare a Strategiei de Ocupare și a Strategiei Serviciului Public de Ocupare, precum şi condiţionalitatea 8.6 care se referă la existenţa unui cadru politic strategic pentru promovarea ocupării forţei de muncă în rândul tinerilor.

În privința acestor condiționalități, Comisia Europeană a avertizat în numeroase rânduri că, în cazul în care ANOFM nu creează o platformă fezabilă de asigurare a relației cu angajatorii și proceduri de lucru și mecanisme eficiente este pusă în pericol alocarea financiară pe urmatoarea perioadă de programe destinată serviciului public de operare.

În raportul de țară, Comisia Europeană a avertizat că  „reforma planificată a serviciului public de ocupare a forţei de muncă a fost mult întârziată”.

„Serviciul public de ocupare a forţei de muncă are o metodă foarte limitată de gestionare a cazurilor. Lipsa integrării serviciilor de ocupare a forţei de muncă, a serviciilor sociale şi a serviciilor educaţionale şi cooperarea ineficare cu angajatorii rămân obstacole importante. S-a constatat o întârziere acumulată în ceea ce priveşte punerea în aplicare a măsurilor, deşi numărul cererilor de subvenţii a crescut de la 334 în ianuarie 2018, la 3.470 în septembrie 2018”, se arată în raportul de ţară, potrivit Adevarul.ro.