Cel mai scump lot porneste în licitație de la prețul de 68.000 euro, iar doritorii pot să liciteze și pe inernet, nu doar din sală. „Ne așteptăm să liciteze mai ales români, pentru că mulți dintre ei mergeau până acum în alte țări pentru asta”, spune Cristian Preotu, director asociat la compania „Le Manoir”, organizatoarea salonului. La licitație vor fi și trei loturi de vinuri românești, printre care unul cu etichete semnate de pictorul Vladimir Zamfirescu.

Organizatorii se aşteaptă să strângă peste 200.000 de euro din această primă licitație. Doar cea mai scumpă colecție licitată va porni de la 68.000 de euro și cuprinde 288 de sticle de vin de Bordeaux. Pe lângă degustări de vinuri, șampanii, cognac și alte produse de gastronomie fină, la salon s-a lansat și colecția de cadouri de lux „Le Manoir 2011”, pentru sărbătorile de iarnă. La eveniment sunt prezenți reprezentanți de vârf ai producătorilor de bauturi și preparate de lux din Europa de Vest.

Unul dintre ei este Arnaud Lesgougues, director general la Armagnac Chateau de l’Aubade, care în ultimii 18 ani a câștigat 19 medalii de aur pentru producția de armagnac, un tip de brandy obtinut din struguri produs în Gasconia. Acest producător are cea mai mare rezervă  de Armagnac învechit în butoaie de stejar din lume.

Al doilea prezent este Luc Bramel, directorul general al Comtesse du Barry, furnizor specializat pe fois gras și preparate speciale din foie gras înca din 1908, cu o cifră de afaceri în 2010 de 30 de milioane de euro, iar următorul este Thierry Redde, proprietarul casei de vinuri Michel Redde, care produce vinuri din anul 1630.
“Vinurile românești nu pot fi învechite”
Evenimentul își propune să faciliteze contactul direct între producătorii de talie internațională de vinuri și de gastronomie și clienți de pe piața românească (restaurante,companii, persoane fizice), pentru a determina o nouă creștere a pieței de profil. Cristian Preotu, organizatorul evenimentului, mizează pe o evoluție pozitivă a pieței de vinuri și preparate premium în următorii ani, in România.
Proiectul său de a aduce pe piața românească brand-uri de lux celebre peste hotare s-a născut în 2004, când a observat că ar avea aici clienți pentru astfel de produse. "Atunci era era o cerere pentru astfel de produse, acum vorbim de o piață. Erau foarte mulți care aduceau brânzeturi și vinuri în geantă din străinătate", spune Preotu. Acum, „Le Manoir” se pregătește să deschidă cel de-al patrulea magazin Comtesse du Barry în București, la care se adaugă o măcelărie de lux, a celebrului măcelar Hugo Desnoyer, prezent și el la salon.
Potrivit lui Cristian Preotu, 75% dintre cumpărătorii acestor produse sunt români, iar 25% sunt străini. „Soțiile lor vin mai ales să cumpere de aici mâncare și cadouri. De aproximativ doi-trei ani, avem o clientelă care cumpără o dată pe an de la noi o sticlă de vin sau șampanie bună, pentru sărbători”, adaugă el.
Directorul „Le Manoir” evaluzează piața de vinuri din România la 25 de milioane de euro, iar pe cea de preparate premium la 5-6 milioane de euro, însă spune căpiețele de profil din Vest sunt și de 10 ori mai mari decât aici. „În schimb, suntem mai sus decât Ungaria sau Bulgaria, ca și consum pe cap de locuitor”, spune Preotu.
Totuși, el e reticent în ceea ce privește posibilitatea româniei de a produce vinuri si preparate de lux. „Cred  că România ar trebui să se dezvolte pe partea de calitate. Vinurile românești nu se pot învechi, pentru că nu au o rețetă potrivită”, spune Preotu.
El povestește că în Franța de pildă, cultura acestui timp de produs este atât de dezvoltată, incât se acceptă la bancă ca garantie vinuri vechi, valoroase. „În familiile bune din Franța, când se naște un copil, se cumpară un vin de Bordeaux, iar atunci când copilul împlinește 18 ani, vinul valorează atât de mult, încât copilul își poate cumpăra o mașină sau o casă”, spune acesta.