Noua lege permite comercializarea produselor OTC (Over-The-Counter) și în online. Pe lângă suplimentele, dermatocosmeticele și parafarmaceuticele ce puteau fi vândute și livrate direct, acum opțiunile sunt mult mai diversificate. În continuare, produsele de tip RX pot fi listate în catalogul online, însă este obligatoriu să fie rezervate în farmacie și ridicate personal.

„Dacă până acum retailerii de produse farmaceutice aveau rețineri în a investi într-un magazin online, modificarea legislativă ar trebui să îi convingă de oportunitățile oferite de un nou canal de vânzare, mult mai accesibil pentru toți utilizatorii“, a declarat Doina Vîlceanu, Business Development Manager ContentSpeed, furnizor de soluții software pentru sectorul comerțului electronic.

Această tendință este susținută la nivel internațional de Amazon, care a achiziționat recent startup-ul farmaceutic PillPack pentru o sumă de aproximativ un miliard de dolari. Această mișcare a afectat giganți precum Boots, CVS sau Rite Aid, a căror valoare de piață a scăzut cu 15 miliarde de dolari. În Asia, Alibaba Group a lansat platforma Alibaba Health în 2015, unde sunt înregistrați 3.300 de parteneri, iar vânzările online anuale au ajuns la 3.2 miliarde de dolari în martie 2018.

Domeniul farmaceutic a fost, până acum, specific comerțului tradițional, dar există o tendință din ce în ce mai pronunțată de migrare către digital. În România, o singură farmacie cu patru puncte de lucru și un magazin online a depășit cifra de afaceri de 68 de milioane de euro. Nișa este încă la început în comerțul electronic, dar farmaciile care aleg să vândă și online vor deveni lideri de piață în următorii ani, este de părere Vîlceanu.

Luând în considerare că România este pe primul loc în UE la rata de creștere a comerțului electronic, iar volumul de vânzări este estimat la 3,5 miliarde de euro în 2018, piața farmaceutică online ar putea avea o creștere similară cu cele avute de sectoarele IT sau Fashion în anii anteriori.