Investiţia este co-finanţată prin Fondul European de Dezvoltare Regională, valoarea ajutorului nerambursabil fiind de circa 3,57 mil. euro, din care 3 mil. euro din bani europeni şi circa 570.000 de euro de la bugetul de stat. Construcţia staţiei va dura 19 luni.

„Noua investiție de la Medgidia constă în construcția unei instalaţii care reduce clorul din gazele de ardere, permiţând creşterea procentului de combustibil alternativ utilizat şi care determină, astfel, scăderea emisiilor ca urmare a procesului de fabricare a cimentului”, a declarat Costin Borc, CEO Lafarge România.

Grupul francez Lafarge este în plin proces de fuziune cu elveţienii de la Holcim, proces în urma căruia cele două entităţi trebuie să vândă, la nivel global, fabrici care ar putea valora circa 7 mld. euro. Cele patru fabrici pe care Holcim şi Lafarge le deţin în România au o capacitate anuală de producţie de circa 7,2 mil. tone, echivalentul a circa 66% din piaţă. Pentru a se alinia la legile concurenţei, noul conglomerat trebuie să renunţe la cel puţin două fabrici, pentru a-şi reduce cota de piaţă la circa 43%, potrivit unor calcule realizate de Deutsche Bank. Cimentul fiind un produs a cărui cost nu justifică transportul pe distanţe mari, cel mai probabil potenţialii cumpărători vor veni din zonă.

Producătorii de ciment din Turcia şi-au exprimat deja intenţia de a achiziţiona o parte din activele celor două companii, iar specialiştii din piaţa românească de construcţii spun că fabrica Lafarge de la Medgidia poate fi o ţintă datorită amplasamentului său.

Citiţi şi Impactul unei fuziuni fără precedent