„Eu iau zilnic, atunci când am timp, cam patru mașini și le plimb câțiva kilometri. În mod normal, fiecare mașină trebuie să meargă minimum cinci minute pe lună. Altfel e o nenorocire”, a explicat Ion Țiriac, cel mai bogat român conform Top 300 Capital, cum își conduce mașinile din colecția sa. Doar că, la întrebarea care dintre vehicule îl reprezintă, fostul tenismen a fost puțin încurcat. „E foarte greu de spus care este mașina care mă reprezintă. Poate ar putea fi Skoda Octavia”, a menționat acesta povestind apoi, cu lux de amănunte, de ce consideră că o Skoda îi este mai aproape de suflet decât modele istorice ale mărcilor Rolls Royce, Mercedes-Benz sau Packard.

„Undeva prin 1960, mi-am cumpărat o Octavia care era pe vremea aia ca un Rolls Royce pentru români. Eram stundent în primul an la ICF și aveam un rector care avea o Pobeda. Aia scotea fum și făcea scandal. Vă dați seama cum a fost când eu am venit mândru cu Skoda mea roșie, nouă. Arăta atât de bine încât el mi-a deschis ușa mașinii. Dar a uitat să țină poarta. Nu e glumă. Vă dau cuvântul meu de onoare. A venit poarta în ușă. Și mi-a venit să îmi tai mâna de supărare. Acesta a fost primul meu contact cu o mașină adevărată”, a detaliat Ion Țiriac.

Totodată, omul de afaceri a ținut să declare că „mașinile din colecția de la Otopeni eu nu le consider ale mele. Dacă ar fi așa, cimitirul nu ar putea fi suficient de mare ca să încapă toate lângă mine”.

Skoda Octavia a început să fie produsă în Cehoslovacia, la Mlada Boleslav, din ianuarie 1959. Modelul a fost asamblat până în 1964 când a fost înlocuit de Skoda 1000 MB. Octavia avea arcuri elicoidale și amortizoare în loc de arcuri „pe foaie”, element important la acea vreme. Motorul de 1.089 cmc producea, la primle modele, 40 CP, apoi puterea crescând la 50 CP. Modelul Octavia a renăscut la Skoda începând cu 1996.