Este vorba Lidl România, care tocmai a lansat o nouă ediție a programului Lidl Duales Studium. Așadar, tinerii selectați vor urma cursurile Facultății de Comerț din Heilbronn, și, în același timp, vor acumula experiență profesională practică pentru un post de management în vânzări.

Potrivit datelor companiei, este vorba despre un proiect internațional, implementat în toate țările în care retailerul activează, inclusiv în România. Programul se desfășoară pe durata a 3 ani și este dedicat absolvenților de liceu sau viitorilor absolvenți din anul școlar curent, care au cunoștințe avansate de limbă germană.

Elevii selectați vor urma cursurile Facultății de Comerț din Heilbronn, Germania, cu posibilitatea de a învăța un semestru în anul II la o universitate parteneră din altă țară, în funcție de rezultatele obținute în primul an. Fiecare an de studiu cuprinde o serie de module teoretice și un semestru de practică desfășurat în magazinele companiei, în care studenții urmează toți pașii de școlarizare necesari pentru o experiență profesională solidă în vânzări.

Pe parcursul programului de practică, este asigurată cazarea studenților. În plus, fiecare semestru de practică este remunerat astfel: tinerii din primul an vor primi un salariu net de 1400 euro/lună, cei din anul doi 1600 euro/lună, iar cei din an terminal 1800 euro/lună. La finalul programului, studenții obțin o diplomă recunoscută la nivel internațional și au posibilitatea de a se angaja ca Șef de Vânzări în cadrul companiei.

„Programul face parte din strategia noastră de a dezvolta o relație cu tinerii și cu mediul educațional și, în același timp, dintr-un cadru mai amplu de programe și parteneriate ale companiei noastre în acest domeniu”, a spus Mihaela Anca, Manager al Departamentului de Resurse Umane, Lidl România.

Care sunt cerințele programului? Diploma de bacalaureat și cunoștințele foarte bune de limbă germană (certificat nivel B2.2) sunt primele cerințe pentru tinerii absolvenți de liceu care își doresc să se înscrie în programul Duales Studium. Pe lângă acestea, pentru a fi selectați în program, elevii trebuie să aibă abilități de comunicare, spirit de echipă, flexibilitate și mobilitate la nivel național și internațional, să fie încrezători în forțele proprii și motivați.