Centrul va fi un hub regional care va asigura distribuția și suportul tehnic pentru produse TP-LINK pentru clienții din Europa de Sud-Est, respectiv Bulgaria și țările din fosta Republică Iugoslavă.

“România este a doua cea mai importantă piață după vânzările de echipamente de rețea din Europa de Est, după Polonia și a cincea la nivel global în funcție de viteza de Internet. Astfel, decizia deschiderii unui birou local și a unui centru logistic aici se datorează atât potențialului extraordinar de dezvoltare pe care piața locală îl are, cât și poziției geografice care facilitează interacțiunea cu distribuitorii și clienții noștri din regiune. În plus, piața a ajuns la maturitate, iar conectarea la internet și accesul rapid la informații au devenit servicii disponibile pentru marea parte a populației”, a declarat Hermes Song, directorul general al TP-LINK România.

În ţara noatră TP LINK va avea în jur de 10-12 angajaţi până la finele acestui an, nefiind incluşi şi oameni care vor lucra la depozitul inaugurat la km 26 al autostrăzii Bucureşti-Piteşti.

Pentru primul an de funcționare a depozitului regional, TP-LINK estimează livrări de cel puțin 1,5 milioane de unități, dintre care aproximativ 35% vor fi destinate pieței locale. În prezent, 80% din vânzările producătorului chinez în România sunt reprezentate de routere wireless, segment de produs pe care compania deține o cotă de piață estimată la 55%. Compania a reuşit să vândă numai de Black Friday 2012 peste 20.000 de routere wireless. În total, anul trecut, compania a comercializat 324.000 de dispozitive, în creştere cu 30% faţă de anul 2011.  65% dintre vânzări se efectuează online, iar restul prin intermediul magazinelor de retail. Cel mai vândut router al companiei este Router wireless N TP-LINK TL-WR740N, care are un preţ de 79 lei.

De vânzări se ocupă fostul director de la principalul competitor

Prin deschiderea biroului local, TP-LINK își dorește să își consolideze poziția prin dublarea cotei față de următorul competitor, dar și diversificarea vânzărilor și abordarea mai consistentă a segmentului de clienți SoHo și IMM-uri, categorie care va genera anul acesta aproximativ 20% din vânzări.

 “Anul trecut, TP-LINK a înregistrat o creștere cu 30% a cifrei de vânzări în condițiile în care livrările au fost făcute exclusiv prin distribuitori. Având prezență direct, creștem, practic, disponbilitatea  produselor noastre atât pe segmentul consumer, cât și SoHo/IMM-uri ceea ce se va concretiza într-un avans de 50% al livrărilor. Pe termen mediu, ne propunem să atragem cel puțin un client ISP sau telecom. În contextul diversificării portofoliului de clienți, avem în vedere investiții atât în servicii de suport pentru clienții finali prin intermediul unui call-center, dar și traininguri și programe online de suport pentru clienții companii. De asemenea, vom acorda asistență partenerilor de distribuție și clienților în implementarea proiectelor”, a declarat Bogdan Mihalcea, director de vânzări TP-LINK pentru România.

Bogdan Mihalcea s-a alăturat TP LINK după ce timp de 7 ani a fost director de vânzări la D-Link, cel mai important concurent pentru firma chinezească pe piaţa locală.

În 2012, piața locală de echipamente de rețea pentru segmentul consumer și SoHo s-a cifrat la 20 de milioane de dolari, din care 15 milioane de dolari au reprezentat vânzările de echipamente wireless routing, potrivit estimărilor companiei. Pentru anul în curs, TP LINK anticipează o creștere moderată a pieței, de aproximativ 10%.

Cifra de afaceri a companiei este de câteva milioane de dolari, Mihalcea declarând că nu poate dezvălui suma exactă.  Concurenţii TP LINK pe piaţa locală sunt D-Link, Asus, Belkin, Edimax, Linksys, Zyxel etc.

TP LINK a comercializat în 2012, la nivel global 110 milioane, de dispozitive care au adus companiei 1,4 miliarde de dolari. TP LINK este prezentă în 28 de ţări.
    
Compania TP-LINK este prezentă pe piața românească din 2007, prin trei distribuitori oficiali: Network One Distribution, Mondo Plast și Royal Computers.