Contextul actual demonstrează importanța acestui proces atât pentru business-uri online aflate la început de drum, cât și pentru cele care activează deja în mediul virtual de ceva vreme. Merită investiția în partea de optimizare site, alături de linkbuilding și toate celelalte aspecte implicate în procesul de SEO? O astfel de întrebare este frecvent întâlnită în rândul antreprenorilor ce administrează afaceri în mediul virtual. În rândurile ce urmează vom oferi câteva informații care susțin această idee și care demonstrează că serviciile SEO reușesc să ofere numeroase avantaje beneficiarilor.

SEO oferă rezultate de durată pentru orice business

Este vorba de o strategie gândită pe termen lung, care își face resimțite efectele și beneficiile pe o perioadă îndelungată. Trebuie ținut cont însă că și procesul în sine înseamnă o investiție de timp. Există antreprenori care își pierd răbdarea și încrederea, renunțând la optimizare întrucât nu văd rezultate după o lună sau două. Investiția în SEO li se pare nejustificată în raport cu costurile implicate, însă trebuie știut faptul că pentru un website nou rezultatele pot fi văzute în 6-12 luni.

Chiar dacă pare o perioadă mult prea îndelungată, dacă procesul este realizat corect, website-ul vizat va obține rezultate care să se mențină chiar ani de-a rândul.

O returnare impresionantă a investiției

Un alt motiv pentru care într-adevăr merită investit în SEO se referă la faptul că poate să ofere o returnare impresionantă a investiției.

Practic, a opta pentru servicii SEO reprezintă o investiție în viitorul afacerii. Vorbim despre o strategie pe termen lung, care nu trebuie privită ca o modalitate rapidă ce va genera vânzări imediate.

Poate fi dificil calculul cu privire la returnare investiției, însă din fericire există numeroase tool-uri cu ajutorul cărora se poate monitoriza evoluția și care ajută la evaluarea obiectivelor propuse. Procesul de SEO organic este o modalitate mult mai puternică decât altele, chiar și prin comparație cu anunțurile plătite. Chiar dacă în primele luni rezultatele obținute par să fie infime, pe termen lung efectele benefice se fac resimțite și se constată că investiția a meritat pe deplin.

SEO poate fi o variantă mai avantajoasă decât promovarea plătită

Anunțurile plătite, comparativ cu SEO, aduc conversii într-o perioadă mai scurtă de timp. Sunt necesare însă investiții constante, lună de lună, pentru ca rezultatele să apară. Pe de altă parte, un proces SEO realizat pentru o perioadă de 6 luni implică o durată mai mare de timp, însă investiția totală se dovedește a fi mai avantajoasă comparativ cu strategia de a plăti lunar pentru a atrage trafic, vizitatori pe site.

SEO contribuie la creșterea credibilității

Unul dintre scopurile optimizării este de a construi credibilitate atât pentru motoarele de căutare, cât și pentru utilizatori. În fapt, experiența utilizatorilor împreună cu SEO pot să echivaleze cu succesul unui business. În vremuri trecute era mai simplu să obții poziționări bune în motoarele de căutare apelând la diverse „scurtături”. Prezentul oferă însă și utilizatorilor un rol foarte important. Publicul țintă trebuie bine delimitat și cunoscut, pentru a putea construi autoritate și atractivitate pentru brand-ul sau afacerea online în cauză.

SEO deschide noi oportunități pentru afacerile online

Optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare oferă de asemenea numeroase posibilități pentru a construi un business mai bun, un brand mai mare și mai bine cunoscut.

În momentul în care se înțelege faptul că parte de optimizare site alături de toate celelalte aspecte pe care le presupune SEO aduce notorietate brand-ului și îl face mai cunoscut, se ajunge la un cu totul alt nivel în dezvoltarea business-ului.

Ținând cont de toate aspectele menționate, devine evident faptul că o investiție în SEO merită pe deplin, indiferent de mărimea business-ului ce activează în sfera online. Întotdeauna va fi benefic, va aduce rezultate de durată, astfel orice antreprenor care activează în mediul virtual ar trebui să aibă în vedere investiția în optimizarea pentru motoarele de căutare.