Hotspot-urile se extind cu rapiditate în ţara noastră, noi şi noi reţele  wireless putând fi accesate în tot mai multe locuri precum cafenele, restaurante, parcuri, centre comerciale etc. Cei mai mulţi se conectează la acestea folosind un laptop sau un netbook, însă cea mai mare mobilitate o oferă telefoanele mobile cu conexiune Wi-Fi.

România are peste 950 de hotspot-uri, (puncte de acces gratuit la Internet de bandă largă) iar numărul acestora este în continuă creştere, conform Autorităţii de reglementare în comunicaţii. Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) derulează în prezent un proiect ce presupune ca, până la sfârşitul anului 2010, să se instaleze 500 de hotspoturi în ţara noastră.

În afară de hotspot-urile ministerului, care vor fi montate în spaţii publice, cum ar fi centre universitare, centre culturale, pieţe publice şi parcuri, tot mai mulţi patroni de localuri oferă clienţilor acces gratuit la net. Un local cu hotspot atrage mai mulţi clienţi, iar proprietarii beneficiază de o nouă sursă de venit din publicitatea afişată clienţilor conectaţi prin hotspot.

Tinerii, utilizatorii tipici

Utilizatorii tipici ai serviciilor de Internet wireless sunt tinerii, urmaţi de oamenii de afaceri şi turişti. Dacă primii accesează netul mai ales prin intermediul notebook-urilor, oamenii de afaceri şi turiştii folosesc, în special, telefoanele mobile cu suport Wi-Fi.

Cei care accesează hotspot-urile publice folosesc Internetul, în medie, între 30 şi 60 de minute. Numărul de utilizatori care se pot conecta simultan la un hotspot variază între 10 şi 50, în funcţie de echipament. Viteza de navigare este direct proporţională cu tipul de abonament la Internet şi de numărul de utilizatori conectaţi simultan la acelaşi echipament. La majoritatea hotspot-urilor viteza asigurată permite doar transferul de date sau fotografii, fiind insuficientă pentru descărcarea unor fişiere mari precum filmele.

Telefoane pentru toate gusturile

Două treimi din hotspot-urile active în România funcţionează non-stop, astfel încât cei care au un telefon mobil cu Wi-Fi pot accesa netul oricând pentru a afla rezultatul unui meci sau pentru a verifica e-mailul. Telefoanele Wi-Fi au preţuri destul de piperate, iar folosirea îndelungată a acestei funcţii are consecinţe asupra autonomiei bateriei. Cei care vor să aibă acces gratuit la Internet de pe telefonul mobil au de ales dintr-o ofertă variată.

Nokia 5530 Express music

0-40434-nokia5530.jpg
Ecran: 2,9 inch, 360 x 640 pixeli, TFT, 16 mil. culori
Memorie:  internă 70 MB, card de 4 GB inclus
Conectivitate: GPRS, HSCSD, EDGE, Wi-Fi, Bluetooth
Cameră foto: 3,2 MP, 2.048 x 1.536 pixeli, autofocus, bliţ  LED, video
Altele: radio FM, editor foto, MP3 player
Preţ: 934 lei
Mai multe informaţii: evomag.ro

Samsung S7550 Blue Earth

0-40436-samsung.jpg
Ecran: 3 inch, 240 x 400 pixeli, TFT, 16 mil. culori
Memorie: internă 130 MB, carduri până la 16 GB
Conectivitate: GPRS, HSCSD, EDGE, 3G, Wi-Fi, Bluetooth,
Cameră foto: 3.2 MP, 2.048 x 1.536 pixeli, autofocus, bliţ  LED, video
Altele: MP3 player, radio Eco Walk app, Eco mode profile
Preţ: 1.300 lei
Mai multe informaţii: emag.ro

LG KM900 Arena

0-40435-lg.jpg
Ecran: 3 inch, 480 x 800 pixeli, TFT, 16 mil. culori
Memorie: internă 8 GB, carduri până la 32 GB
Conectivitate: GPRS, EDGE, 3G, Wi-Fi, Bluetooth,
Cameră foto: 5 MP, 2.592 х 1.944 pixeli, autofocus, bliţ  LED, video
Altele: radio FM, Document viewer, TV-out
Preţ: 1.364 lei
Mai multe informaţii: sigmanet.ro

Sony Ericsson XPERIA X1

0-40437-sonyericssonxperiax1.jpg
Ecran: 3 inch, 800 x 480 pixeli, TFT, 65 mii culori
Memorie: 256 MB RAM, 512 MB ROM
Conectivitate: GPRS, EDGE, 3G, Wi-Fi, Bluetooth,
Cameră foto: 3.2 MP, 2.048×1.536 pixeli, autofocus, bliţ  LED, video
Altele: radio FM, Pocket Office (Word, Excel, PowerPoint, PDF viewer)
Preţ: 2.085 lei
Mai mlte informaţii: mediafun.ro

NOTĂ: Capital. ro selectează magazinele online unde pot fi găsite produsele în funcţie de cel mai mic preţ afişat şi de popularitatea acestora. Capital.ro nu favorizează, intenţionat, niciun magazin online, iar prezentarea unui magazin în care poate fi găsit un anume produs nu trebuie interpretată ca o formă de reclamă.