Black Friday, în mod tradițional, este cunoscut ca fiind o sărbătoare a marilor reduceri, după Ziua Recunoștinței, în Statele Unite ale Americii. Însă de câțiva ani activează în mai multe colțuri ale lumii, printre care, și în țara noastră. Românii au primit cu entuziasm posibilitatea de a profita de cele mai mari reduceri și promoții, care sunt oferite în acea zi.

În România însă, Black Friday a avut loc pe 15 noiembrie și a ținut câteva zile.

Deși Black Friday este sărbători în toată România, locuitorii unor orașe așteaptă reducerile mai mult decât alții. Potrivit datelor interne a platformei Picodi.com, au fost stabilite orașele în care creșterea procentuală a vizitelor internauților în magazinele online a fost cea mai mare de Black Friday, în comparație cu o zi normală de vineri.

Cea mai mare creștere a interesului față de lichidările de stocuri de Black Friday s-a înregistrat în Iași. Imediat după ei, s-au aflat locuitorii Sucevei și a Bacăului. Black Friday s-a bucurat de o mare popularitate și în rândul constănțenilor, care au ocupat poziția a patra. Pe ultimul loc s-au aflat locuitorii Brașovului. Ceea ce este curios, este că Bucureștiul s-a aflat abia pe locul 11 în clasificare.

Dacă este să împărțim pe sexe, se pare că bărbații sunt cei mai interesați de Black Friday. 78% dintre bărbați profită de reducerile de Black Friday, cu 4 procente mai mult decât femeile.

La polul opus, femeile se axează pe cumpărarea mai multor produse (3.7 produse) față de bărbați (3.3 produse).

Bărbații cheltuiesc aproape 200 de lei mai mult de Black Friday, în comparație cu cheltuielile femeilor. O româncă obișnuită este gata să cheltuie 822 lei, iar un român 964 lei. Bărbații de Black Friday cumpără cel mai des electronice și electrocasnice iar femeile electronice și îmbrăcăminte. Printre cumpărătorii români de sex masculin, pe al treilea loc s-a găsit încălțămintea, iar rândul femeilor, parfumurile și cosmeticele.

Printre persoanele care au declarat că iau parte la Black Friday, peste jumătate (61%) vor face cumpărături în magazinele online. 36% dintre respondenți au decis că vor vizita atât magazinele online, cât și cele staționare. Doar 3% dintre români vor alege doar magazinele staționare.

Unul dintre motivele, care poate să creeze disconfort în timpul cumpărăturilor în magazinele staționare, este statul la cozi. Deși în România situația nu este chiar atât de rea, în multe țări apar diferite ghiduri despre cum să ne pregătim, pentru a rezista așteptărilor lungi de Black Friday. Însă nu toți sunt gata să stea la cozi interminabile, pentru a plăti pentru cumpărături. Printre respondenți, chiar 33% dintre bărbați și 25% dintre femei au declarat că vor renunța la achiziție, dacă va trebui să stea foarte mult la coadă.

Această grupă a cumpărătorilor, care se decide să facă cumpărături online, are o treabă mai ușoară, pentru că poate face achiziții toată ziua, fără să trebuiască să-și facă griji pentru cozi. În internetul românesc, apogeul activității cumpărătorilor cade pe orele 19:00 și 20:00. Consumatorii cumpără acasă, la birou sau în timpul călătoriei – 64% dintre românii anchetați au recunoscut, că fac cumpărături în timpul serviciului.