Potrivit anumitor descoperiri în codul aplicației Instagram, se pare că există un proiect în derulare denumit “Instagram Partner Program”, prin care compania intenționează să recompenseze creatorii cu bani, rezultaţi în urma afişării de reclame. Mai exact, cei care produc şi publică video în cadrul IGTV, ar putea în curând să primească un procent din veniturile reclamelor afişate.

Astfel cei care publică conținut pe IGTV, serviciul de long-form video din cadrul Instagram, vor fi răsplătiți financiar.

Conducerea Instagram a confirmat proiectul în derulare, după ce informaţia a apărut pe surse în presa americană. Însă, momentan nu există alte date oficiale.

Cum va funcționa proiectul?

Veniturile obținute din reclamele în cadrul clipurilor ar urma să fie împărţite pe baza unor procente prestabilite între Instagram şi creatorul conţinutului. În plus, dacă se păstrează procentele de la Facebook Watch, creatorii ar trebui să păstreze 55%. Facebook Watch, secţiunea de video din Facebook, împarte 45% – 55% cu creatorii de video veniturile obţinute din reclamele inserate la mijlocul filmării.

Reamintim că IGTV a fost lansat în urmă cu aproape 2 ani, însă nu a evoluat așa cum și-au dorit liderii companiei. Potrivit statisticilor, doar 7 milioane din cei peste 1 miliard de utilizatori ai Instagram au descărcat aplicaţia dedicată a serviciului.

Pe de altă parte, Instagram a eliminat butonul din ecranul principal care trimitea utilizatorii să descarce aplicaţia IGTV. Secţiunea de descoperire a conţinutului nou din IGTV este plină de clipuri copiate de pe YouTube şi clickbait-uri.