Modul de utilizare a “buchetomatului” este relativ simplu și se aseamănă cu cel al oricărui automat de vânzare de produse. Clientul vizualizează aranjamentele florale și își alege produsul pe display-ul amplasat în centrul aparatului, apoi platește, numerar sau cu cardul. După efectuarea plății, ușa din dreptul produsului ales se deschide, iar clientul intră în posesia aranjamentului floral.

“Buchetomatul” are 23 de compartimente, iar software-ul pe care îl folosește asigură un flux permanent al datelor de vânzare către companie, astfel încât aprovizionarea aparatului se face rapid. Aparatul de vânzare este dotat și cu instalație de aer condiționat, pentru a asigura o temperatură propice păstrării florilor.

Primul “buchetomat” de la Povestea florilor a fost deja instalat în Promenada Mall, iar următoarele vor fi amplasate, de asemenea, în zone cu trafic pietonal intens sau comerciale. Proprietarii companiei și inițiatorii proiectului spun că acest concept va avea mai întâi acoperire la nivel de Capitală, dar au în vedere și extinderea în teritoriu:

“Deși proiectul este unul dificil, fiindcă am lucrat la primul produs finit circa cinci luni de zile, vrem să fabricăm un număr suficient de aparate, astfel încât să putem fi prezenți în mai multe orașe din România. Bineînțeles, facem în permanență îmbunătățiri, atât estetic, cât și tehnic. Deși aparatul funcționează și vinde, noi îl considerăm tot în perioada de teste”, a declarat Traian Petrache, inițiatorul proiectului.