Cu un preț de 140.000 rupii (1.996 de euro), modelul Tata Nano a pornit la drum sub titulatura de cel mai ieftin automobil de serie din lume. Din nefericire, la doar câteva luni de la prezentarea oficială care a avut loc în primăvara anului 2009, ghinioanele au început să se țină scai de micul model indian. Greve după greve la uzina de bază au forțat producătorul să mute producția într-o alt fabrică. Apoi, a urmat cazul „bricheta” în varianta indiană sau, mai exact, aprinderea în plin trafic a mai multor mașini. Nici odată cu începerea exporturilor vânzările modelului nu au luat avânt, așa cum se aștepta Ratan Tata, șeful companiei indiene. Rezultatul tuturor acestor probleme? În aproape trei ani, Nano și a găsit în întreaga lume doar 130.000 de cumpărători.

Forțați de aceste „performanțe”, indienii au decis că plece urechea la solicitările clienților și să modifice, pe ici, pe colo, vehiculul. Prima, și cea mai importantă, noutate aplicată variantei Tata Nano 2012 constă în creșterea puterii motorului de 624 cmc de la 35 CP la fenomenala  forță de 38 CP. De asemenea, conform Tata, noua variantă are o gamă nouă și „vibrantă” de culori exterioare dar și „cel mai bun sistem de aer condiționat din clasă”. Noutățile nu se opresc aici. Materialele din habitaclu sunt complet noi și au un aspect mai luxos, iar „capacele roților accentuează caracterul distinctiv”. Și toate aceste „noutăți”, fără nicio majorare a prețului. Cu astfel de modificări „substanțiale”, probabil succesul nu va întârzia să apară…