Pista va avea o lungime de 2850 de metri şi o lăţime de 45 de metri iar lucrările vor începe în primăvara anului viitor având în vedere că începe sezonul de iarnă.

‘Pista va fi construită la standardele internaţionale actuale, dintr-un beton special cu acordurile şi benzile pentru dirijarea avioanelor din asfalt. Avem personal specializat pentru aceste lucrări şi cred că suntem cei mai potriviţi pentru a executa acest proiect pentru că avem toată logistica şi organizarea chiar în zona Ghimbav ceea ce ne-a permis să ofertăm preţul cel mai mic. Garantez că vom executa lucrările la cele mai înalte standarde şi la termenul contractual prevăzut’, a declarat, duminică, într-o conferinţă de presă, managerul firmei Vectra Service, Marcel Butuza, prezent în TOP 300 Capital cu o avere de 95-98 de milioane de euro.

Milionarul a adăugat că până în primăvara anului viitor se va face organizarea perfectă a şantierului.

La rândul său, preşedintele CJ, Aristotel Căncescu a declarat: ‘Pot spune, ca în Caragiale, că după lupte seculare care au durat mai bine de 20 de ani, chiar au trecut 20 de ani de când intenţionăm să facem acest aeroport. Toate demersurile au început prin anii 1990-1991 când s-a făcut prima asociaţie pentru construcţia aeroportului de către nişte specialişti de la IAR Ghimbav. În anul 2006 au existat şanse să obţinem finanţare externă pentru construcţia aeroportului dar din păcate a venit criza. Au fost făcute multe promisiuni, multe făcute de către persoane care nu sunt bucuroase că noi facem acest aeroport.
Este o investiţie foarte importantă pentru comunitatea braşoveană, pentru dezvoltarea turismului, a economiei, dar care nu va aduce foarte mulţi bani în primii ani ai funcţionării”.

Potrivit lui Căncescu, investiţia este una foarte necesară. ”Trebuie să recunosc că ne-a trebuit ceva timp ca să ne dăm seama că această investiţie trebuie să o pornim noi prin eforturile proprii ale CJ. Banii îi avem în cont, s-a stabilit şi firma care va executa pista, am trecut şi perioada de contestaţii, acum nu ne mai poate opri nimeni’, a ţinut să precizeze preşedintele CJ.

Prezent la conferinţa de presă, deputatul Constantin Niţă, unul dintre susţinătorii investiţiei, a declarat că ‘este o zi istorică pentru Braşov pentru că în sfârşit vor începe lucrările la aeroport”.

”Cu certitudine cei din Sibiu şi din Tg. Mureş vor avea o problemă iar şansa de a deveni cel mai bun aeroport din zonă având în vedere că în toată regiunea, Braşov-Predeal-Râşnov-Poiana-Braşov-Bran-Zărneşti sunt peste 30.000 de locuri de cazare, investiţia poate fi eficientă. Ar fi bine ca nimeni din afară să nu se implice în construcţia terminalului ci primăria Braşov care este o primărie bogată să se implice în această investiţie, şi îi cer public primarului să facă acest lucru’, a declarat Constantin Niţă.

Preşedintele CJ a spus că peste doi ani primele avioane ar putea ateriza pe aeroportul de la Braşov. Preţul pentru construcţia pistei este de 12,7 milioane de euro plus TVA.
Sursa: Agerpres