Firma de cercetare Antenna a publicat un raport care arată că în SUA piața de abonament premium la cerere (SVOD) a crescut cu 37% de la an la an în al treilea trimestru, comparativ cu creșterea anuală de 34% în al doilea trimestru, potrivit NationalInterest.org.

Între timp, numărul total de abonamente a crescut cu 4% din al doilea trimestru al anului 2020 în al treilea.

Antenna a aflat și că Disney + reprezintă aproximativ două treimi din creșterea totală. CBS All Access a crescut cu 41% față de anul trecut, în timp ce Showtime a crescut cu 32%, HBO a crescut cu 24%, Starz cu 22%, Hulu cu 11% și Netflix cu 1%. Antenna a atribuit creșterea mai mică decât de obicei a celor de la Netflix controversei legate de filmul ”Cuties”, acuzat de hipersexualizarea copiilor.

În ceea ce privește creșterea trimestrială, cel mai mare câștigător a fost Apple TV +, care a avut o creștere cu 17% din al doilea trimestru în al treilea, în timp ce Disney + și CBS All Access au fost la egalitate cu 11%, urmate de HBO cu 9%.

Din totalul abonamentelor SVOD, la sfârșitul celui de-al treilea trimestru, Netflix avea 35%, Hulu avea 20%, iar HBO avea 9%. În al treilea trimestru al anului 2019, Netflix a avut 48 la sută din totalul abonamentelor, urmat de Hulu cu 25%. Disney + și Apple TV + au fost lansate în noiembrie 2019, HBO Max și Peacock au fost lansate în 2020.
Netflix și-a anunțat câștigurile trimestriale la sfârșitul lunii octombrie, cu 2,2 milioane de abonați în al treilea trimestru. U număr mult mai mic decât cele peste 26 de milioane pe care le contoriza în primele două trimestre ale anului.

NI amintește că filmul francez „Cuties”, achiziționat de Netflix în afara Festivalului de film Sundance și lansat în timpul verii, a fost subiectul unor controverse uriașe și a amenințărilor de boicotare a companiei. Mai mult, un procuror din Texas a făcut un dosar penal celor de la Netflix. Nu este însă clar dacă boicoturile au avut vreun efect pe termen lung asupra câștigurilor companiei.