Remus Georgescu, fondatorul Festivalului Internaţional „Timişoara Muzicală” şi distins recent cu titlul de Doctor Honoris Causa al Universităţii de Vest Timişoara, la împlinirea vârstei de 85 de ani, a remarcat faptul că Timişoara, dar în general România, are mult prea puţine săli de concerte şi spectacole lirice, în timp ce în Occident, chiar şi în Africa, se construiesc noi săli destinate muzicii culte. 

„Din păcate, adevărul este unul trist. Constat că Timişoara, dar şi întreaga Românie este o ţară în care nu s-a construit nicio sală de concert. Festivalul 'George Enescu' din Bucureşti suferă din cauza absenţei sălilor de concert. Sala Palatului este una de şedinţe a PCR, Ateneul de la Bucureşti a fost o sală de conferinţe, la Timişoara se cânta într-o sală de cinematograf neadaptată, cu pardoseală de ciment, total dăunător acusticii necesare. Filarmonica din Cluj cânta într-o sală ce aparţinea de Casa Universitarilor şi a fost evacuată, iar Filarmonica din Iaşi cântă într-o bisericuţă şi riscă să fie dată afară. Cu excepţia Sălii Radio din Bucureşti, nu există nicio sală de concert în Timişoara, în România, în timp ce în lume se construiesc săli extraordinare”, a detaliat Remus Georgescu într-un interviu acordat Agerpres. 

El spune că în lume continuă să se construiască săli de concerte cu peste 3.000 de locuri la Paris, Hamburg, Berlin, Koln, Montreux (Elveţia), ''chiar şi în ţări din Africa s-au construit săli extraordinare''. 

„În România nu s-a făcut absolut nimic. De 27 de ani nu a apărut nicio sală. (…). A dispărut muzica românească, compozitorii români nu mai sunt cântaţi; orchestrele din România nu mai sunt invitate să participe la Festivalul 'George Enescu' decât pe uşa din dos. Este un moment extrem de nefavorabil pentru cultură”, mărturiseşte dirijorul. 

În ceea ce priveşte Timişoara, care a primit titlul de Capitală Europeană a Culturii 2021, Remus Georgescu crede că administratorii locali şi cei care conduc viaţa culturală/muzicală a oraşului ar trebui să se străduiască mai mult din