Din rapoartele date publicităţii rezultă că fabrica Audi din Győr şi fabrica Mercedes de la Kecskemét au avut încasări record, dar nu se poate plânge nici managementul uzinei Suzuki de la Esztergom, informează „Portofolio„. Din cauza creşterii principalelor cheltuieli, profitabilitatea a scăzut sau cel mult nu s-a modificat, dar şi aşa majoritatea producătorilor de autoturisme au realizat profituri substanţiale. Apariţia neaşteptată a coronavirusului a făcut praf această stare idilică. Restricţiile deosebit de severe care au fost adoptate pentru a combate epidemia au avut efecte dureroase asupra funcţionării acestor grupuri de firme.

Cu toate acestea, contrar practicii din anii anteriori, Audi Hungaria, Mercedes-Benz Manufacturing Hungary şi Opel Szentgotthárd plătesc dividende uriaşe companiilor mamă. Cu toate că, din cauza diminuării cererii la nivel global şi a creşterii provocărilor, în 2019 a devenit evident că a luat sfârşit epoca de aur a producţiei clasice de automobile, producătorii din Ungaria au încheiat anul trecut un an foarte bun.

Încasările companiilor Audi Hungaria şi Mercedes-Benz Manufacturing Hungary au atins un record istoric, iar la Suzuki Ungaria încasările au crescut substanţial. La aceasta a contribuit faptul că, în spiritul creşterii eficienţei, marii producători de autoturisme şi-au redus producţia din fabricile costisitoare din Europa de Vest şi şi-au folosit capacităţile de producţie mult mai ieftine din Europa Centrală şi de Est.

Această strategie am putut să o vedem, de exemplu, la fabrica din Győr, unde în 2018 a început producţia modelului Audi Q3, iar în 2019, a modelului Q3 Sportback, deosebit de populare în segmentul SUV-urilor. Cel puţin la fel de important a fost faptul că în Ungaria au fost fabricate modele foarte populare pe piaţa globală. Este suficient să amintim modelul Suzuki Vitara sau autoturismele Mercedes din clasa compact, fabricate în Ungaria.

Apariţia bruscă a coronavirusului şi măsurile restrictive pentru combaterea epidemiei au făcut praf această stare idilică şi au dus la oprirea temporară a producţiei de motoare şi autoturisme. Potrivit calculelor Asociaţiei Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), în Ungaria producţia a fost oprită, în medie, pe parcursul a 22 de zile, astfel încât în uzinele din Ungaria au fost produse mai puţin cu 51.000 de autoturisme. Chiar dacă în toate fabricile din Ungaria a fost reluată producţia, creşterea acesteia depinde de evoluţia cererii.