Mai exact, potrivit datelor centralizate de Banca Naţională a României (BNR), numărul total de carduri emise în România era, la finele ultimului trimestru din 2020, de 18.830.297 unităţi, în creştere cu 1,05% comparativ cu sfârşitul trimestrului anterior.

Sursa citată mai precizează că din acest total, 14.579.234 de carduri (77,42%) erau active, faţă de 14.242.026, la sfârşitul lunii septembrie 2020. În ceea ce privește tipurile de card emise, potrivit datelor BNR, un număr de 15.835.506 de carduri aveau funcţie de debit şi 2.885.673 funcţie de credit.

De cealalăt parte, la finele anului trecut, mai exact la data de 31 decembrie 2020, numărul de ATM-uri existente în România era de 10.231, cel de POS-uri de 254.909 şi de EFTPOS (Electronic Funds Transfer at Point of Sale) de 254.582.

Opt din zece tranzacţii sunt, în prezent, contactless, iar mai mult de zece ţări din Europa au înregistrat o creştere cu 20% a vânzărilor online, arată datele Visa publicate, luni.

În acest context, procesatorul de plăţi a anunţat că peste 100 de parteneri din Europa s-au alăturat iniţiativei „Where You Shop Matters” pentru a ajuta proprietarii de companii mici să îşi dezvolte competenţele digitale şi să îşi desfăşoare în continuare activitatea în beneficiul comunităţii din care fac parte, se arată într-un comunicat transmis AGERPRES.

Potrivit sursei citate, de când s-a lansat programul, la jumătatea anului trecut, peste două milioane de afaceri mici din Europa au primit sprijin prin intermediul campaniei.

„Este o etapă importantă în strategia Visa de a susţine opt milioane de întreprinderi mici şi mijlocii (IMM-uri) din Europa şi 50 de milioane la nivel global să intre în mediul online, să se adapteze şi să-şi asigure viitorul afacerii. În Europa, pandemia Covid-19 continuă să aibă un impact devastator asupra afacerilor mici. Conform unui studiu recent, 65% dintre firmele mici sunt îngrijorate de viitorul afacerii lor. Din cauza restricţiilor şi a perioadelor de carantină, afacerile mici îşi mută din ce în ce mai mult operaţiunile online şi acceptă plăţi digitale. Datele Visa arată că peste 10 ţări din Europa au înregistrat o creştere de 20% a vânzărilor online, iar opt din zece tranzacţii sunt în prezent contactless”, se menţionează în comunicat.