Risipa zilnică de alimente la fiecare din cele aproape 400 de unităţi ale IKEA, celebre pentru chifteluţele lor, se ridică la aproximativ 300 de kilograme, a declarat luni Ylva Magnusson, purtător de cuvânt al Departamentului alimentar. 

Lanţurile de restaurante şi reţelele de magazine care comercializează alimente sunt sub presiune pentru a reduce risipa alimentară iar IKEA, care a avut anul trecut aproximativ 650 de milioane de clienţi la restaurantele sale, aruncă anual 43.000 de tone de alimente. 

În decembrie, grupul a lansat un program care monitorizează ce alimente se aruncă la 84 din restaurantele sale şi în ce perioadă a zilei şi a săptămânii. Rezultatele programului au redus cu 79 de tone risipa de alimente deoarece cantitatea de alimente pregătite a fost adaptată mai bine la cerere. 

"Pe baza unui preţ mediu de 5 euro pentru un fel de mâncare, am evitat să aruncăm la gunoi 880.000 de euro", a explicat Magnusson care a adăugat că programul va fi implementat în toate ţările în care este prezent grupul. 

În anul fiscal care s-a încheiat la 31 august 2016, cifra de afaceri a Departamentului alimentar al IKEA a urcat cu 8%, la 1,9 miliarde de euro. 

Magazinul Ikea din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007.

AGERPRES