Este vorba despre producătorul german de anvelope şi componente auto Continental AG. Producătorul de componente auto a anunţat marţi că intenţionează să îşi reducă costurile cu peste un miliard de euro pe an până în anul 2023 şi să extindă un program de restructurări care ar putea afecta până la 30.000 de posturi din întreaga lume, conform celor transmise de Bloomberg. Trebuie menționat că grupul Continental are în prezent peste 240.000 de angajaţi în întreaga lume, potrivit agerpres.ro

Până când vor fi implementate măsurile

Continental a anunțat că aproximativ 90% dintre măsurile de restructurare vor fi implementate până în 2025. De asemenea, operaţiunile din Germania vor fi serios vizate, în condiţiile în care aproximativ 13.000 de posturi vor fi mutate în alte zone sau eliminate.

Industria auto se confruntă cu cea mai mare criză din ultimii 70 de ani iar furnizorii de componente sunt „deosebit de afectaţi”, a transmis directorul general de la Continental, Elmar Degenhart.

Conform celor spuse de acesta, Continental a decis să se concentreze pe „competitivitate maximă la toate locaţiilor şi un accent pe zonele de creştere”. Trebuie menționat că toate cele 5 divizii Continental sunt reprezentate în România.

Continental deţine şapte unităţi de producţie şi patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Braşov şi Iaşi. Continental avea la finalul anului 2018, peste 20.000 de angajaţi în România.

Pierderi de peste 700 milioane de euro pentru Continental

Grupul german Continental AG a raportat pierderi nete de 741 milioane de euro în trimestrul doi din 2020, din cauza declinului cererii, în urma pandemiei de coronavirus (COVID-19), transmit DPA şi Reuters.

Al doilea mare producător european de componente auto şi anvelope, care înregistrase un profit net de 484,8 milioane de euro în perioada aprilie-iunie 2019, a fost afectat de scăderea cu 45% a producţiei de vehicule pe plan global, în trimestrul doi din 2020. De asemenea, în trimestrul trei din 2020 Continental se aşteaptă la un declin între 10% şi 20% al producţiei de vehicule pe plan global.

Compania a răspuns la declinul vânzărilor cu 41,2% în trimestrul doi din 2020 prin reducerea costurilor fixe cu peste 400 milioane de euro, faţă de perioada similară din 2019. Pe ansamblul acestui an, Continental îşi va reduce costurile fixe cu peste 5% şi investiţiile cu peste 25%.

„În contextul celei mai grave crize cu care se confruntă industria auto de la Al Doilea Război Mondial, am avut o evoluţie mai bună decât a pieţei. Eforturile noastre în vederea reducerii costurilor au fost semnificative şi rapide”, a apreciat directorul general Elmar Degenhart.

Compania a anunţat recent că avea rezerve de lichidităţi de peste zece miliarde de euro la 30 iunie 2020, din care 2,5 miliarde de euro în numerar şi linii de credit neutilizate de 7,7 miliarde de euro.

„Deşi mediul de afaceri s-a îmbunătăţit substanţial în cursul trimestrului doi din 2020, se menţin incertitudinile ridicate din cauza efectelor pandemiei. Prin urmare, este dificil să estimăm posibilele consecinţe negative asupra producţiei, a lanţului de furnizare şi a cererii şi nu putem previziona ce rezultate vom înregistra în 2020”, se arată într-un comunicat al Continental.