'IAA România a luat act de investigaţia Consiliului Concurentei şi nu îşi propune să pună în discuţie concluziile acesteia.

IAA România susţine implementarea accelerată a unor ghiduri de bune practici, precum Codul Etic şi Ghidul de Licitaţii, în colaborare cu toate instituţiile abilitate, şi va acţiona în continuare pentru crearea unui mediu de afaceri profesional şi echitabil, în beneficiul unui climat de business corect', se arată în comunicat.

Totodată, IAA România îşi exprimă public poziţia de susţinere a demersurilor realizate de agenţiile de media membre UAPR cu privire la realizarea şi implementarea unor practici corecte de business între actorii acestei pieţe.

IAA este o asociaţie care apară interesele comune ale tuturor disciplinelor din întregul spectru al comunicărilor de marketing – de la agenţii de publicitate până la companii mass-media, agenţii şi firme de marketing direct, cât şi ale practicanţilor individuali.

Consiliul Concurenţei a anunţat, joi, că a sancţionat 11 companii din industria media cu amenzi în valoare totală de peste 14,567 milioane lei (aproximativ 3,2 milioane euro) pentru o înţelege anticoncurenţială.

Cele 11 companii implicate şi sancţionate sunt: Brand Programming Network, care a fost amendată cu 280.296 lei (62.500 euro), BV McCann-Erickson, cu 3,218 milioane lei (717.719 euro), Groupm Media Operations, cu 230.011 lei (51.288 euro), Initiative Media, cu 2,498 milioane lei (557.104 euro), Mediacom România cu 1,328 milioane lei (296.280 euro), Mediaedgecia România cu 967.226 lei (215.672 euro), Mindshare Media cu 949.672 lei (211.758 euro), Opti Media cu 599.636 lei (133.707 euro), Starcom Mediavest Group cu 1,849 milioane lei (412.479 euro), United Media Services cu 498.748 lei (111.211 euro), Zenith Media Communications cu 2,146 milioane lei (478.560 euro).