O alimentație corectă ne ajută să avem parte de o viață sănătoasă, dar și să ne menținem greutatea corporală în limitele normale. Pentru a avea energie pe tot parcursul zilei, specialiștii recomandă să avem trei mese pe zi, însă, majoritatea dintre noi obișnuim să sărim anumite mese, din diferite motive. Cea mai importantă masă este micul dejun, dar contează foarte mult și ce mâncăm la această masă pentru a beneficia din plin de nutrienții necesari funcționării optime a organismului.

Cu toate că anumite alimente sunt promovate ca fiind sănătoase pentru micul dejun, lucrurile nu stau chiar așa, informează voxbiz.ro

Iată ce alimente sunt de evitat la micul dejun:

  • Roşiile, merele și perele

Chiar dacă acestea sunt pline de vitamine și nutrienți, pot face mai mult rău decât bine, dacă sunt consumate în mod greșit. Mai exact, medicii recomandă să nu fie consumate pe stomacul gol, deoarece pot duce la gastrită sau chiar ulcere

  • Produsele de patiserie și dulciurile

Tuturor ne plac atât dulciurile, cât și produsele de patiserie. Însă, nu sunt deloc indicate pentru a fi consumate dimineața pe stomacul gol. Acestea au un conținut ridicat de gluten care poate provoca iritații stomacului, dar și de zahăr care poate duce la boli de ochi și diabet. De evitat sunt și alimentele picante și sucurile carbogazoase dimineața, pentru că cresc aciditatea stomacului și pot provoca ulcere.

  • Iaurtul

Un alt aliment care este consumat de dimineață, pe stomacul gol, este iaurtul. Chiar dacă are numeroase beneficii pentru sănătate, specialiștii recomandă să fie consumat la 1-2 ore după micul dejun, de preferat cu cereale integrale. Dacă este consumat pe stomacul gol, sucurile gastrice vor distruge acidul lactic și astfel nu ne vom bucura de toate beneficiile sale.