Acest anunţ a dus la prăbuşirea cotaţiei acţiunilor GoPro, care l-a deschiderea bursei de la New York afişau o scădere de 26,61% până la 5,51 dolari. 

Într-un comunicat de presă, GoPro a avertizat că performanţele sale în trimestrul patru 2017, care cuprinde sezonul crucial al sărbătorilor de sfârşit de an, au fost semnificativ sub estimările anterioare. În prezent compania mizează pe venituri de 340 de milioane de dolari, comparativ cu estimările anterioare de 470 milioane de dolari, din cauza scăderii preţurilor pentru diferitele aparate pe care le comercializează precum camerele Hero6 Black, Hero5 Black, Hero5 Session şi drona Karma. 

În aceste condiţii, GoPro a informat că îşi va restructura forţa de muncă până la mai puţin de 1.000 de abuzaţi de la 1.254 de angajaţi în prezent. Aceste restructurări ar urma să se traducă prin cheltuieli cuprinse între 23 şi 33 de milioane de dolari, din care o mare parte o vor reprezenta indemnizaţiile de concediere. 

"În pofida unui marketing semnificativ, am descoperit că consumatorii au ezitat în a achiziţiona camera HERO5 Black la preţul pe care îl avea în momentul lansării, în urmă cu un an", a declarat directorul general Nicholas Woodman. Acesta a adăugat că a decis să îşi reducă remuneraţia de bază pentru anul 2018 până la suma simbolică de un dolar. 

De asemenea, GoPro a informat că intenţionează să iasă de pe piaţa dronelor după ce actualul stoc de drone Karma se va epuiza. Cu toate acestea, compania va continua să asigure servicii post-vânzare. 

GoPro a anunţat deja în luna martie 2017 că va elimina 270 de locuri de muncă pentru a-şi reduce costurile de exploatare, după alte două valuri de concedieri în 2016, în cadrul unui plan de economii care a inclus de asemenea renunţarea la activităţile din media, mai ales producţia originală de conţinut video. 

AGERPRES