Google, gigantul online, a plătit pentru difuzarea unui spot publicitar de 50 de secunde în cadrul Super Bowl, cel mai profitabil program american de televiziune, 5 milioane de dolari, conform Guardian.co.uk.

Google a facut un pas major în publicitatea TV după ce a cumpărat un spaţiu publicitar la cea de a 44-a ediţie a Super Bowl, finala ligii profesioniste de fotbal (National Football League – NFL), desfăşurată, duminică, în Miami,  pentru care a plătit 5 milioane de dolari.

Eric Schmidt, CEO Google îi îndemna, sâmăbătă pe utilizatorii Twitter să se uite la Super Bowl şi să urmărească în special reclamele din sfertul al treilea al meciului. „Abia aştept să văd Super Bowl mâine. Să vă uitaţi la reclamele din sfertul al treilea”, a scris acesta într-un post pe Twitter.

Super Bowl este cel mai profitabil program american de televiziune şi este  urmărit de peste 100 de milioane de oameni. Televiziunea CBS care a transmis meciul a scos anul acesta la vânzare spaţii publicitare de 30 de secunde, pentru sume cuprinse între 2,5 şi 2,8 milioane de dolari. La ediţia de anul trecut a Super Bowl, CBS a câştigat 213 milioane de dolari numai din reclame.

Companii precum Pepsi şi  General Motors, clienţi fideli ai evenimentului,  nu şi-au mai făcut reclamă anul acesta din cauza recesiunii.

A 44-a ediţie a Super Bowl a fost câştigată, în premieră, de New Orleans Saints, care i-au învins cu scorul de 31-17 pe cei de la Indianapolis Colts.

SURSA: Guardian.co.uk