Peste 725.000 de persoane fizice şi juridice deţin, în prezent, cont pe platforma Ghişeul.ro, iar de la începutul acestui an au fost înregistrate mai mult de 740.000 de tranzacţii online, ce au depăşit 363 milioane de lei, toate cu zero comision, arată datele publicate, vineri, de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR).

„Facem un apel către toţi cetăţenii să aleagă site-ul original, cu zero comision de tranzacţionare – www.ghiseul.ro, şi nu copiile care percep comisioane substanţiale. Ghişeul.ro a devenit un veritabil online marketplace al serviciilor publice. Cu peste 300 de tipuri de plăţi disponibile în platformă, Ghişeul.ro este cea mai simplă şi sigură modalitate de a achita serviciile publice oferite de administraţiile locale şi centrale. Pentru orice nelămurire în procesul de înregistrare a contului sau de realizare a plăţilor, colegii noştri sunt la un click distanţă pentru vă ajuta – îi puteţi contacta la adresa suport@ghiseul.ro”, a declarat Octavian Oprea, vicepreşedintele ADR.

Peste 220.000 de conturi noi au fost înregistrate pe portal de la începutul anului

Conform datelor centralizate, de la începutul anului, 227.000 de cetăţeni şi companii s-au înregistrat în Ghişeul.ro – Sistemul Naţional Electronic de Plată online, cu zero comision pentru contribuabili. În acelaşi timp, în sistem au fost înregistrate peste 740.000 de tranzacţii.

La ora actuală, peste 725.000 de persoane fizice şi juridice au cont pe Ghişeul.ro, iar în primele nouă luni ale anului plăţile efectuate prin platformă au totalizat peste 363 de milioane de lei.

Înregistrarea în platformă este sigură şi durează doar cinci minute, precizează ADR.

Din august s-au extins serviciile pe platformă

La sfârșitul lui august, Guvernul a extins printr-o Ordonanță de urgență categoriile de servicii publice a căror plată poate fi realizată prin platforma online Ghișeul.ro.

Astfel, contravaloarea pașaportului, a permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare și a autorizației de circulație provizorie pot fi achitate online – rapid, sigur și fără comisioane.

„Peste 10 noi categorii de plăți au fost adăugate în platformă. Astăzi, am adus mai aproape de cetățeni o serie de servicii publice foarte importante și foarte solicitate. Prin interconectarea sistemelor Ministerului Afacerilor Interne – Direcția Generală de Pașapoarte și Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor – cu sistemul informatic al Companiei Naţionale „Imprimeria Naţională“ S.A. și al Regiei Autonome Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat, vor fi considerabil reduse procedurile necesare pentru eliberarea acestor documente, iar cetățenii vor scăpa de hârtiile prin care fac dovada plăților și de drumurile inutile între instituții”, declara la acea vreme Sabin Sărmaș, președintele Autorității pentru Digitalizarea României.