În plus, tranziţia, în zona UE, la maşini nepoluante vine şi ea cu veşti bune pentru Europa Unită, ministrul german avansând că  s-ar putea fabrica bateriile pentru vehiculele electrice sau hibrid , din nou, aici.Mai ales că suntem într-o lume în care combustibilii fosili reprezintă deja o opţiune nesustenabilă, producţia de baterii electrice este un domeniu din ce în ce mai profitabil.Iar România ar putea juca un rol important, în acest domeniu, fiind o țară cu forță de muncă calificată.Alte proiecte bilaterale despre care s-a discutat vizează industria IT românească, mai exact, crearea de centre de cercetare-dezvoltare în domeniul inteligenței artificiale, roboticii şi programării.

“Există un mare apetit pentru investițiile firmelor germane în România, iar noi suntem gata să oferim prin InvestRomania cea mai bună expertiză, dacă suntem consultați și dacă opinia noastră este valorificată. Așteptăm cu interes participarea companiilor germane la cele 31 proiecte selectate de guvernul român, realizabile în parteneriat public-privat în România”, a precizat ministrul Ștefan Radu Oprea, după întrevedere.

Schimburile comerciale între cele două părţi au crescut în ritm susţinut în ultimii ani – astfel, în 2017, ele au ajuns la suma de 29,5 miliarde euro (cu 12,78% mai mult față de 2016), din care 14,35 miliarde euro exporturi românești (cu 16,5% mai mult în raport cu 2016). Prin urmare, industria română este deja legată simbiotic de cea germană, motorul economic al Uniunii Europene. Pornind de aici, a precizat ministrul Radu Ştefan Oprea, “ne-am pus de acord şi în privinţa cooperării pe piețe terțe, acolo unde companiile românești ar putea conlucra cu cele germane”.

În contextul în care România va prelua Preşedinţia Consiliului UE la începutul anului viitor, întrevederea a inclus şi o agendă pan-europeană, ministrul român propunând revizuirea Small Business Act (documentul european care spijină IMM-urile), pentru a se adecva ultimelor evoluţii din domeniul digitalizării. Ştefan Radu Oprea a mai avansat ideea că “este necesară crearea unor fonduri de risc, la nivel european, dedicate finanțării Start Up-urilor, precum şi realizarea unei rețele europene de incubatoare și acceleratoare de afaceri, iar partea germană s-a arătat interesată de aceste propuneri”.

 

Cei doi oficiali au discutat şi despre viitorul industriei auto, în contextul în care, în prezent, SUA vrea să impună taxe vamale pentru maşinile europene. Cum România este un important producător de subansamble şi componente pentru industria auto germană, economia românească ar avea şi ea de suferit. Cei doi miniştri au discutat despre măsurile  care trebuie luate în cazul în care Statele Unite vor creşte taxele vamale pentru maşinile europene și au convenit ca deciziile vor fi comune.