GPeC a fost structurat pe doua module principale: GPeC Summit – Conferinta si Festivitatea de Premiere in Comertul Electronic Romanesc, precizează GPeC, printr-un comunicat de presă.

GPeC Summit

Summit-ul a reunit unii dintre cei mai buni specialisti romani si internationali (reprezentanti ai companiilor de top din industria online) si doi invitati speciali: André Morys si John Ekman – nume grele la nivel mondial in optimizarea conversiilor.

Evenimentul a imbinat keynote speeches, interviuri on-stage si panel-uri de dezbatere, subiectele propuse in discutie vizand: situatia actuala a pietei romanesti de comert electronic si tendintele pentru 2015, rezumatul Black Friday 2014 in cifre, strategii de optimizarea conversiilor si cresterea vanzarilor, tehnici de persuasiune, A/B testing, PPC Advertising, Logistica & Curierat etc.

Cifre despre comertul electronic romanesc, in urma GPeC Summit

  • 50% crestere (ca volum) de Black Friday 2014 vs. 2013 in reteaua 2Parale (Dorin Boerescu, CEO 2Parale & 2Leva);
  • De Black Friday, 17% din plati au fost facute de pe dispozitive mobile (Horia Grozea, Director Card Payments, mobilPay);
  • Valoarea tranzactiilor prin card din Romania scade. Site-urile straine care au versiuni in limba romana castiga tot mai mult teren (Catalin Cretu, Subregional Manager Visa Europe – Romania, Croatia & Slovenia);
  • Numarul de tranzactii prin card a crescut, insa, cu 30-35% in 2014 vs. 2013 (Marin Mitroi, General Manager RomCard);
  • Anual se inregistreaza cresteri de 70-80% de trafic si de plati de pe dispozitive mobile (Gabriel Ghita, Business Development Manager MasterCard CEE);
  • Pe 27 Noiembrie inca nu erau livrate toate coletele de Black Friday (21 Noiembrie) intrucat “comerciantii nu au terminat de impachetat” (Adrian Mihai, Managing Partner FAN Courier);
  • Vanzari de pe dispozitive mobile la FashionDays de Black Friday: 37% fata de 21% in 2013 (Cristina Popa, Head of Customer Service CEE Fashion Days);
  • 500.000 de produse vandute de eMAG de Black Friday 2014 – dublu fata de 2013 (Bogdan Axinia, Vice President Platforms & Marketing at eMAG.ro);
  • 55% comenzi online si 45% cumparaturi din showroom la F64 de Black Friday (Marian Alecsiu, CEO F64.ro);
  • Valoarea cosului de cumparaturi este de 4 ori mai mare pe dispozitivele mobile decat pe desktop (Radu Butufei, E-Commerce Manager Carrefour Online);

Acestea sunt doar cateva din concluziile trase in urma GPeC Summit, organizatorii invitandu-i pe cei interesati sa citeasca sinteza de pe blogul GPeC la www.gpec.ro/blog.

Festivitatea de Premiere GPeC – editia a IX-a

Seara de 27 Noiembrie s-a incheiat cu cea de a IX-a editie a Galei Premiilor eCommerce – evenimentul care rasplateste performantele magazinelor online inscrise in Competitia GPeC, dar si a principalilor jucatori din industrie. Evenimentul a fost marcat de momentul artistic al maestrului Horatiu Malaele.

Cele mai importante premii au fost:

  • Banca Transilvania: Banca Anului in E-Commerce 2014 – cel mai mare volum procesat in sistemul 3D Secure: 89.505.205,49 EUR in perioada noiembrie 2013 – octombrie 2014 (inclusiv);
  • Price.ro – Cel mai bun comparator de preturi 2014 – premiu acordat in functie de votul magazinelor online;
  • Aplicatia Lokko.eu: Inovatie in Curierat – premiu acordat de GPeC;
  • FAN Courier – Cea mai buna companie de curierat 2014 – premiu acordat in functie de votul magazinelor online;
  • ZorileStore.ro – Magazinul Online cu cea mai buna prezenta in Social Media – premiu acordat de ZeList;
  • Originals.ro – Cel mai bun User Experience – premiu acordat de Marketizator;
  • FashionDays.ro – Cea mai buna aplicatie mobila de E-Commerce – premiu acordat de GPeC impreuna cu Breeze Mobile;
  • Farmec/Gerovital – Premiu Special “Un brand romanesc pentru romanii de pretutindeni” – premiu acrodat de Google Romania;
  • Cel mai bun Start-up in E-Commerce GPeC 2014: Bioki.ro
  • Cel mai bun Comerciant Experienced E-Commerce GPeC 2014: Gutuie.ro
  • Comerciantul Anului in E-Commerce GPeC 2014: Paravion.ro

“Ii felicit pe toti castigatorii GPeC 2014, dar mai ales pe toate magazinele online inscrise in Competitia GPeC (aprox. 100) pentru ca ele sunt motorul acestei industrii, ele isi doresc sa devina tot mai performante si sa le ofere clientilor experiente placute de cumparare. Nu e deloc usor sa treci prin peste 90 de criterii de evaluare, prin comenzi de mystery shopping si prin doua etape de jurizare – dar aceste magazine online demonstreaza ca vor sa fie cat mai bune si ca se raliaza principiilor GPeC de a avea un comert online curat, cu magazine care respecta legea si bunele practici, in asa fel incat clientul final sa aiba de castigat. Va felicit!”, spune Andrei Radu (Founder & CEO GPeC).

Potrivit organizatorilor, acestia pregatesc deja conceptul noii editii GPeC 2015 care marcheaza 10 ani de traditie in piata romaneasca de comert electronic. Primul eveniment major de anul viitor este GPeC Summit care va avea loc pe 11-12-13 Mai, in Bucuresti.