80 de campanii şi 27 de agenţii şi clienţi au intrat anul acesta în cursa pentru obţinerea unui trofeu EFFIE. Este vorba despre agenţiile 23 Communication Ideas, Arsenoaiei & Mătăşel, BBDO Group, BrandTailors, Bridge Communication, CAP, Cohn&Jansen JWT, G2 România, GMP Advertising, Grup Şapte, Headvertising, iLeo, Leo Burnett & Target România, Marks, McCann Worldgroup, Mercury 360, Next Advertising, Ogilvy Group România, Papaya Advertising, Propaganda, Publicis, Saatchi&Saatchi România, Sister, Tempo Advertising, The Geeks, Unilever, Webstyler.
Jurizarea este făcută de 46 de reprezentanţi ai clienţilor, ai grupurilor de comunicare din România şi ai agenţiilor de publicitate şi de research. Prima rundă a jurizării va avea loc pe 31 mai, iar cea de-a doua pe 1 iunie. Preşedintele juriului este Mihail Vârtosu, preşedintele de onoare al IAA România, care îl înlocuieşte Alan Rutherford (Global Chairman IAA Worldwide), retras în ultimul moment din motive personale. Gazda evenimentului este, şi de această dată,  Andi Moisescu.
Ajuns la cea de-a noua ediţie în România, EFFIE 2012 este un proiect derulat de International Advertising Association (IAA) în parteneriat cu Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR). EFFIE este un festival internaţional sub licenţa EFFIE Worldwide, Inc.