Dezvoltatorul iniţial al centrului comercial a fost declarat falimentar în luna mai 2010, cu datorii de peste 60 mil. euro. O lună mai târziu centrul comercial a fost cumpărat la licitaţie pentru suma de 30,5 mil. euro de către firma Shoping Center Holding, controlată indirect de milionarul Gabriel Popoviciu. Pe lângă această sumă s-au mai investit circa 20 mil. euro în finalizarea mall-ului, potrivit reprezentanţilor investitorului. Investiţia a fost finanţată de UniCredit, bancă ce a susţinut financiar şi fostul proprietar.

Oradea Shopping City este dezvoltat pe o suprafaţă totală de aproximativ 30.000 mp, care conţine 26.000 mp de spaţiu pentru retail. Circa 35% din mall este gol.

Într-un top al mallurilor cu cele mai mari afaceri din România, realizat anual în exclusivitate de revista Capital, Oradea Shopping City se plasează pe locul 58 din 61 de proiecte analizate, cu afaceri de numai 1,1 mil. euro pentru anul 2015 şi o pierdere netă de 4,3 mil. euro. Cu un an mai devreme, mallul avea o cifră de afaceri identică şi o pierdere de 4,6 mil. euro.

În Oradea mai funcţionează mallul Lotus Center şi o galerie comercială. Suprafaţa cumulată a proiectelor moderne de retail din oraş este de 152.000 mp, potrivit datelor DTZ Echinox. Puterea de cumpărare din oraş este una dintre cele mai mici din ţară, fiind cu circa 20% sub media naţională. 

Anunţul vine la scurt timp după ce Gabriel Popoviciu s-a relansat pe piaţa imobiliară prin iniţierea unui ansamblu rezidenţial de proporţii în Bucureşti, despre care Capital a scris aici.

În ultima ediţie a Top 300 Capital, averea lui Gabriel Popoviciu a fost estimată la 330-350 mil. euro, în creştere faţă de anul anterior. Cel mai important activ al investitorului este mallul Băneasa Shopping City.