"Deşi suntem conştienţi că lucrări de reparaţii sunt necesare şi ne bucură faptul că acestea sunt efectuate, constatăm că nu există o planificare raţională a exploatării autostrăzii de către CNADNR. Eventualele reabilitări nu au fost corect planificate, analizate şi nu a fost evaluat impactul economic asupra activităţii turistice pe litoral în sezonul estival. Constatăm, încă o dată, că nu există, aşa cum ar fi normal, un schimb de informaţii interministeriale pe subiecte care pot afecta anumite sectoare ale economiei. CNADNR nu a informat autorităţile din turism şi, cu atât mai puţin, mediul privat despre începerea acestor reparaţii, care vor afecta traficul de turişti pe litoral în sezonul estival", spun reprezentanţii FPTR, într-un comunicat remis, vineri, AGERPRES. 

Patronatele din turism se tem că lucrările anunţate pentru această vară, care vizează reparaţia unui tronson de autostradă şi a podului de la Agigea, vor afecta fluxul de turişti către litoral. Patronatele solicită CNADNR să prezinte un calendar al execuţiilor lucrărilor, din care să rezulte evitarea efectelor economice negative, asupra industriei turismului. 

În contextul în care o serie de destinaţii turistice europene au devenit nesigure din cauza atentatelor teroriste sau a ameninţărilor venite din această direcţie, FPTR apreciază că şansa României, considerată o ţară sigură, de a trage turişti, este boicotată de piedicile puse de CNADNR. 

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) va demara în perioada următoare lucrări de reabilitare a tronsonului Drajna-Lehliu de pe Autostrada A2 şi estimează că traficul în perioada estivală nu va fi afectat, potrivit unui comunicat remis, miercuri, AGERPRES. 

"Reabilitarea acestui tronson este foarte necesară. Având în vedere că procesul de licitare la noi ar putea dura conform prevederilor legale până la 120 de zile, am alocat fonduri pentru DRDP Constanţa astfel încât aceasta să înceapă procedura de licitare a proiectului cât mai curând. Cu scuzele de rigoare, cerem înţelegere din partea participanţilor la trafic, însă drumul necesită o intervenţie cât mai rapidă. Ne aşteptăm, conform estimărilor noastre, ca traficul în perioada estivală să nu fie afectat, dar în momentul în care vom fi gata să lucrăm, împreună cu Poliţia Rutieră vom încerca să găsim soluţia cea mai bună astfel încât traficul rutier să fie cât mai puţin afectat", a declarat directorul general CNADNR, Cătălin Homor. 

Tronsonul Drajna-Lehliu a fost dat în folosinţă în anul 2007, durata de viaţă a lucrărilor existente fiind de şase ani. Costul lucrărilor se ridică la valoarea de aproximativ 46,5 milioane lei. AGERPRES