Aceste restructurări nu afectează nici Europa şi nici America de Sud, unde măsuri similare au fost adoptate în anii precedenţi, a precizat producătorul auto într-un comunicat de presă. 

Confirmând un articol apărut anterior în Wall Street Journal (WSJ), Ford a precizat că va renunţa la aproximativ 10% din cei 15.000 de salariaţi care ocupă funcţii administrative în principal în SUA, Mexic, Canada şi Asia-Pacific. Aproximativ două treimi din restructurări vor avea loc în America de Nord şi restul în Asia. 

Restructurările ar urma să ia forma unor programe de plecări voluntare şi pensionări anticipate. Constructorul auto se aşteaptă ca 1.400 de salariaţi să părăsească compania până la finele lunii septembrie. 

Aceste reduceri de personal intervin într-un moment în care grupul este afectat de încetinirea pieţelor auto din China şi SUA, cele mai mari pieţe auto din lume. Vânzările Ford sunt în scădere de la începutul anului, în timp ce costurile au crescut ca urmare a investiţiile făcute de directorul general Mark Fields pentru dezvoltarea de automobile autonome. 

În România, Ford a început producţia la fabrica din Craiova în 2012, odată cu lansarea modelului B-Max, primul produs al acestei fabrici şi primul autovehicul românesc de 5 stele EuroNCAP. Tot în 2012, Ford a demarat la Craiova şi producţia motorului EcoBoost. La începutul lui 2016, preşedintele – director general al Ford Europa, Jim Farley, a anunţat că producătorul va construi SUV-ul de mici dimensiuni EcoSport la fabrica din Craiova începând din toamna anului 2017, model care va fi comercializat pe toate pieţele europene ale Ford, mai puţin în Rusia, şi pentru care va investi la 200 de milioane de euro. 

AGERPRES