Segmentul monovolumelor de dimensiuni mici devine, pe zi ce trece, tot mai aglomerat. Campionul incontestabil al clasei, Opel Meriva, se vede amenințat din toate direcțiile de concurenți tot mai ambițioși și mai versatili. Citroën C3 Picasso, Renault Grand Modus, Hyundai ix20, Honda Jazz, Nissan Note sau KIA Venga sunt doar câteva dintre vehiculele care, pe rând, au furat câte puțin din grupul-țintă de clienți al liderului. Și, parcă pentru a pune cireașa pe tort, din această toamnă, un adversar redutabil intră în luptă directă cu Meriva: Ford B-Max.

Departe de a fi un simplu concurent, B-Max are o mulțime de atuuri cu care speră să obțină supremația. În primul rând, lipsa pilonului lateral central, apoi sistemul de deschidere a ușilor, ergonomia, comportamentul rutier și sistemele de comandă și control sunt principalele arme cu care noul rival speră să îngenuncheze Meriva. Dacă va reuși sau nu rămâne de văzut, însă este cert că mașina produsă la Craiova, pe lângă inovațiile aduse în segment, are o ținută de drum neașteptat de bună pentru un monovolum.

Primul contact cu B-Max îți dezvăluie o Fiesta ceva mai spațioasă, în care ai posibilitatea să întroduci, grație lipsei pilonului B, obiecte cu o lungime de până la 2,35 metri lungime. Și asta în condițiile în care mașina măsoară nu mai mult de 4,077 metri. Prin comparație cu Meriva, B-Max duce lipsă de sistemul de culisare al scaunelor, însă cei de la Ford susțin că acesta ar fi avut o utilitate redusă și că ar fi adăugat câteva kilograme în plus, vizibile în consum. Un alt element interesant, puțin cam complicat, e drept, este panoul de bord cu lăudatul sistem SYNC. O interfață care permite utilizatorilor să se conecteze la telefoanele mobile şi playerele de muzică prin Bluetooth sau USB, să efectueze apeluri telefonice hands-free şi să controleze sistemul audio şi alte funcţii utilizând comenzile vocale. Odată familiarizat cu habitaclul, prima tentație este aceea de a proba sistemul de închidere al ușilor și efectul lipsei pilonului central. Accesul este mult mai facil, fără doar și poate, însă odată ce te-ai așezat pe banchetă închiderea ușii din spate este destul de dificilă și necesită ceva forță.
Pe scaunul șoferului, senzația de monovolum dispare rapid. Găsirea centurii de siguranță dă ceva bătăi de cap, pentru că punctul de susținere este pe colțul scaunului, și nu pe montant.

Apăsarea butonului Power trezește aproape pe nesimțite mica unitate de 1.0 litri care dezvoltă 120 CP și, odată pus în mișcare, B-Max se comportă exact ca un Ford: direcție sigură, amortizoare ferme, fără efecte neplăcute asupra pasagerilor. Pe viraje, mașina se comportă surprinzător de bine în ciuda ampatamentului destul de scurt (2.489 mm) și a înălțimii ceva mai mari (1.604 mm). Micul propulsor de 999 cmc este elastic și oferă reprize bune chiar și la turații joase, însă poate deranja urechile mai sensibile atunci când este forțat să treacă peste 3.500 – 4.000 rpm. Și asta se întâmplă destul de des, pentru că inginerii Ford au decis să completeze sistemul de propulsie cu o transmisie cu doar cinci trepte. Deși susțin că această decizie nu are efecte negative, este destul de clar că limita de jos a consumului, anunțată de producător (4,9 l/100 km), poate fi cu greu atinsă. Un condus ceva mai sportiv împinge media urban-extraurban la peste 8 l/100 km.

În privința vizibilității, a poziției la volan și a ergonomiei postului de condus, nu pot fi aduse decât cuvinte de laudă, însă este demn de menționat că bancheta din spate poate cu greu găzdui mai mult de două persoane.
Prețurile noului B-Max încep de la 13.400 de euro și pot ajunge la 17.650 de euro.