Cel puțin o firmă mare de asigurare din România, aflată în top trei al vânzărilor de RCA, apelează la roboți pentru a face treaba oamenilor. Mai mult, au fost introduse programe de calculator inclusiv pentru administrarea dosarelor de daună și pentru identificarea eventualelor fraude.

“Am implementat roboți inclusiv pe zona  de daune. Un robot poate procesa 648 de daune într-o zi, de sute de ori mai mult decât poate face un om . Mai mult, programele au capacitatea să marcheze dosarele suspecte pentru fraudă. Astfel, vrem să eliberăm resursele de lucrurile consumatoare de timp și să evităm litigiile.   Orice litigiu se transferă într-un preț mai mare a asigurării. “, spune Cristian Ionescu, CEO al Asirom VIG.

Implementarea roboților poate fi o soluție pentru îmbunătățirea serviciilor oferite de Asirom, în condițiile în care firma ocupă primul loc în topul reclamațiilor trimise de păgubiți, la ASF, așa cum a arătat Capital.

De altfel, tendința de automatizare a proceselor se observă în întreg sistemul financiar, după cum a explicat Capital într-o amplă analiză.