Puţin peste o treime (37%) dintre marile companii globale au implementat sau urmează să implementeze vreo procedură formală care să vizeze angajarea mai multor femei în departamentul de securitate IT, arată raportul 451 Research „Securitatea cibernetică, văzută prin ochii unui CISO (Chief Information Security Officer). Perspective asupra unui rol”, comandat de Kaspersky.

Conform aceluiaşi document, în 45% dintre corporaţii, proporţia femeilor care lucrează în departamentele de securitate IT este mai mică decât cea din restul de departamente ale companiilor.

La nivel mondial, femeile constituie 39% din forţa de muncă şi ocupă doar 25% dintre posturile de conducere din lume, în general, se menţionează în raport. Cât priveşte atragerea în departamentele de securitate IT a femeilor, doar 37% dintre organizaţiile globale susţin că au implementat sau urmează să implementeze vreo procedură formală care vizează acest aspect.

„Cea mai populară abordare pentru a atrage femeile este formarea celor care au experienţă în domeniul IT (80%). Aproape jumătate dintre aceşti respondenţi spun că oferă în prezent sau urmează să ofere programe de internship destinate studentelor (42%) sau sunt pregătiţi să ofere training candidaţilor cu calificări mai mici sau fără calificare (40%). Doar 22% angajează candidaţi din alte departamente ale organizaţiilor lor. Restul (63%) au spus că ei caută doar specialişti calificaţi, fără a ţine cont de gen”, se precizează în cercetarea 451 Research.

De asemenea, peste o cincime (23%) dintre respondenţi, care au răspuns la întrebarea despre gen, au declarat că sunt femei. Totuşi, se pare că numărul femeilor care ocupă un rol de conducere în securitatea IT este în creştere, 20% dintre respondenţii de sex feminin ajungând în poziţia de lider în acest domeniu în ultimii doi ani, de două ori mai mult decât bărbaţii (10%) ajunşi în acest rol.

În acest context, compania Kaspersky a creat o comunitate online, „Women in Cybersecurity”, menită să sprijine evoluţia în carieră a femeilor care intră în această industrie şi a celor care lucrează deja în domeniu.

Astfel, Kaspersky este partener Girls in Tech, sprijinind Amplify, o competiţie de finanţare pentru femeile care fondează un start-up. Compania organizează periodic evenimente CyberStarts în SUA şi Europa, adresate următoarei generaţii de profesionişti în domeniul securităţii cibernetice. Unul dintre subiectele-cheie ale evenimentului se referă la măsurile necesare pentru a reduce decalajul de gen din domeniul securităţii cibernetice.

Kaspersky, companie globală de securitate cibernetică fondată în anul 1997, are în portofoliu peste 400 de milioane de utilizatori individuali şi 270.000 de companii client.