Noile opțiuni, ce vor fi disponibile în curând, au fost create pe baza colaborării cu academicieni, cu reputați experți și organizatii specializate în sănătate mentală, a unor cercetări ample efectuate de rețeaua socială și a feedback-ului primit de la comunitatea acesteia.

Facebook a dezvoltat noile instrumente din dorința de a se asigura că timpul petrecut de utilizatori în aplicațiile sale este rezultatul unei decizii asumate și că le oferă acestora inspirație și o experiență pozitivă. Prin aceste noi opțiuni, obiectivul Facebook este de a le oferi utilizatorilor mai mult control asupra timpului petrecut pe platformele sale. De asemenea, își propune ca aceste instrumente să încurajeze conversațiile între părinți și adolescenți cu privire la obiceiurile online potrivite pentru aceștia.

În procesul de creare a acestor instrumente au fost implicati experți și oameni de știință de renume precum Robert Kraut (Carnegie Mellon), Sonja Lyubomirsky (UC Riverside), Dacher Keltner, Emiliana Simon-Thomas și Matt Killingsworth (Greater Good Science Center, UC Berkeley). De asemenea, Facebook a dezvoltat parteneriate cu clinicieni și organizații de sănătate mentală precum Save.org și National Suicide Prevention Lifeline.

Pentru a accesa noile instrumente, vizitati pagina de setări din fiecare aplicație. Pe Instagram selectati „Your Activity” iar pe Facebook, optiunea „Your Time on Facebook”. În partea de sus, veți vedea un tablou de bord care vă arată timpul mediu petrecut utilizand aplicația de pe dispozitivul respectiv. Apăsați orice bară pentru a vedea timpul total inregistrat pentru ziua in curs. Sub tabloul de bord, puteți seta un memento zilnic pentru a vă trimite o alertă atunci când ați atins timpul pe care ati decis sa il petreceti in aplicație in ziua respectiva. Aveți posibilitatea să modificați sau să anulați memento-ul în orice moment. De asemenea, puteți selecta „Notification Settings” pentru a accesa rapid noua setare „Mute Push Notifications”. Aceasta va limita notificările dvs. Instagram sau Facebook pentru o perioadă de timp, atunci când aveti nevoie să nu fiți deranjat.

Facebook consideră că este responsabil cu a-i ajuta pe utilizatori să conștientizeze cât timp petrec pe platformele sale, pentru a-și putea gestiona mai bine experiența. Un alt pas făcut în acest sens a fost în decembrie 2017, când platforma a împărtășit opinii legate de prioritatea echipei sale de a crea experiențe care îi ajută pe oameni să se conecteze și să construiască relații.

 

Instrumente suplimentare

Deși sunt încă multe de făcut, în ultimul an, Facebook a introdus o serie de instrumente pentru a-i susține pe utilizatori să controleze mai bine experiența avută pe rețelele sale sociale. Pe Facebook, a fost îmbunătățită calitatea feedurilor de știri pentru a afișa cele mai relevante postări, cu ajutorul unor funcții precum See First, Hide, Unfollow și Keyword Snooze. Instagram a lansat instrumente puternice pentru a cultiva în mod proactiv comunitatea – cum ar fi mesajul „You’re All Caught Up” în Feed, filtrarea cuvintelor cheie, a conținutului sensibil și filtrele pentru jigniri și comentarii ofensatoare.

De asemenea, Facebook are un angajament global, continuu, de prevenire a sinuciderilor, ce include extinderea detectării proactive și îmbunătățirea identificării primului respondent. Aceste facilități au fost  dezvoltate în colaborare cu organizațiile de sănătate mentală, cum ar fi Save.org și cu contribuția persoanelor care au avut o experiență personală privind intenția sau chiar încercarea de a se sinucide.