Facebook a anunțat marți că website-urile de ştiri create de organizaţii politice nu se vor mai bucura de aceleaşi privilegii ca media independente, transmite France Presse, citată de Agerpres.

Gigantul constată că există un număr „în creştere” de aşa-numite publicaţii informative, direct legate de partide sau personalităţi politice, care sunt de fapt dedicate în principal „influenţării politicilor publice sau a alegerilor”, potrivit unui comunicat.

Aceste „mass-media” americane vor putea să rămână pe platformă, dar să nu apară pe Facebook News, secţiunea sa de ştiri ce difuzează articole din cotidiene, reviste şi site-uri partenere. Astfel de pagini vor fi considerate ca entităţi politice şi nu vor mai putea difuza informaţii prin mesageriile Messenger şi WhatsApp. Aceste media partizane, considerate impostoare, de multe ori se prezintă ca site-uri de ştiri locale. În practică, ele redifuzează în esenţă articole mai mult sau mai puţin modificate din alte surse.

Facebook, Google și Twitter intensifică aceste inițiative în pragul alegerilor

Facebook îşi intensifică iniţiativele de protejare a procesului democratic şi a alegătorilor faţă de campaniile de dezinformare, atât externe cât şi interne, potrivit companiei.

„Lucrăm în mod constant cu partenerii pentru a înţelege noile riscuri, să vedem ce poate merge prost şi să ne asigurăm că suntem bine pregătiţi pentru diferite scenarii posibile”, a declarat Guy Rosen, vicepreşedinte al grupului responsabil de integritatea platformei, într-o conferinţă de presă.

La sfârşitul lunii iunie, reţeaua socială a decis să acorde prioritate „acoperirii originale a actualităţii”: când sunt publicate articole diferite în aceleaşi ştiri, algoritmul trebuie să identifice pe cel care „este cel mai adesea citat ca fiind la sursa informaţiilor” şi să-l facă să apară în frunte.

La rândul său, Google a anunţat săptămâna trecută că agenţii de publicitate politică ce se prezintă ca site-uri de informaţii locale nu vor mai putea face publicitate din septembrie.

Şi Twitter a interzis toată publicitatea cu caracter politic în toamnă, inclusiv cea făcută de media ce primesc finanţare de la partide şi comitete politice.